یمن

رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنانی با اشاره به ممانعت رژیم سعودی از برگزاری مراسم حج به بهانه کرونا برای دومین سال، آنرا بسیار خطرناک توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز در سخنانی اعلام کرد: ممانعت رژیم سعودی برای دومین سال از برگزاری مراسم حج به بهانه کرونا موضوع بسیار خطرناک و به مثابه توهین به خانه خداست.

وی افزود: بهانه کرونا برای عدم برگزاری مراسم حج قابل توجیه نیست. محدود کردن حج به کشور خاص و تعداد مشخص، به مثابه تعدی به حرمت رکن مهم اسلامی یعنی حج است. این گامی خطرناک علیه جهان اسلامی است.

الحوثی تاکید کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی توجیهات سعودی را پذیرفته اند اما ما آنرا قانع کننده نمی دانیم بلکه آنرا فاقد اعتبار می دانیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش جهانی حج، گفت: ما از رژیم سعودی می خواهیم که مانع برگزاری فریضه الهی حج نشود و زمینه حج و عمره مسلمانان را فراهم کند. از کشورهای اسلامی هم که توجیهات سعودی را قبول کرده اند، می خواهیم که تجدید نظر کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: امیدواریم که کشورهای اسلامی به رژیم سعودی فشار بیاورند و برای باز کردن مسیر حج به سوی حجاج اصرار کنند.

وی ضمن بی اساس دانستن توجیه مقامات سعودی و بهانه واهی کرونا، اعلام کرد: رژیم سعودی فعالیت های تفریحی را تعطیل نکرده است.

الحوثی در ادامه گفت: از مهمترین تحولات سال هجری قمری گذشته نبرد شمشیر قدس بود. عملیات شمشیر قدس گامی موفق بود که با نصرت الهی به پیروزی رسید. عملیات شمشیر قدس سازشکاران را رسوا کرد و اینکه سازشکاران همسو با اسرائیل حرکت می کنند و جنبش های مقاومت را مورد سرزنش قرار می دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس