وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: استانداران و روسای دانشگاههای علوم پزشکی در خط مقدم مقابله با کرونا بوده و به صورت میدانی با همه مسائل و مشکلات آشنا هستند

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در همایش امروز استانداران سراسر کشور با بیان اینکه این نشست بنا به درخواست رئیس جمهور در خصوص تجمیع تجربیات یک و نیم سال اخیر در امر مقابله با کرونا، برگزار شد، گفت: پیرو دستوری که رئیس جمهور در خصوص ارزیابی و بازنگری مجموعه فعالیت دستگاه های مختلف در خصوص کرونا داشته اند، استانداران سراسر کشور در نشست امروز تجربیات خودشان، نقاط قوت، نقاط ضعف، کاستی ها، توصیه ها و پیشنهاداتی که می تواند در مسیر پیش رو برای مردم عزیز مان موثر باشد و طرح جامعی که رئیس جمهور در نظر دارند، از جمله؛ مبتنی بر این نظریات تدوین می شود، را مطرح کردند که مورد بحث و بررسی مفصل قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به این موضوع که استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و به صورت میدانی با همه مسائل و مشکلات آشنا هستند؛ تصریح کرد: پیشنهاداتی که در نشست  امروز از سوی دوستان  مطرح شد، جمع بندی و در جلسه ستاد مورد بررسی قرار می گیرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ادامه صحبتهایش گفت: اگر طرح ها و پیشنهادات ارائه شده مورد حمایت و عملیاتی و اجرایی شود؛ قطعاً در ادامه مسیر مقابله با کرونا مؤثر واقع خواهد شد.

وزیر کشور در مورد نحوه عملیاتی شدن پروتکل‌های بهداشتی گفت: نحوه رعایت پروتکل ها با توجه به اینکه در طلیعه ماه محرم و دهه اول این ماه عزیز هستیم و کشور در شرایط خاصی در بیماری کرونا قرار گرفته است، اهمیت دارد. ما هم دغدغه و نگرانی رعایت پروتکل های بهداشتی را داریم و از طرف دیگر هم، مناسک و اعمال ماه محرم برای همه محترم است و همیشه مردم ایران که عاشقان ابا عبدا... و یاران باوفای ایشان هستند؛ اهتمام به عزاداری ها به صورت امری اعتقادی و لازم، همواره دنبال شده است.

رحمانی فضلی گفت: به استانداران سراسر کشور توصیه جدی شده تا به دستگاه‌های اجرایی استانی تاکید کنند و دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان ناظر اصلی با هیات ها و سطوح مختلف سازمان تبلیغات چه در سطح ملی که مسئول اجرای پروتکلهاست و چه در استان ها که واحدهای استانی سازمان تبلیغات مسئول هستند؛ یک هماهنگی بسیار جدی برقرار باشد که ان‌شاا... بتوانیم طبق پروتکل های ابلاغی، هم عزاداری ها به صورت کاملا بهداشتی و متناسب با شرایط داشته باشیم و هم سلامت مردم حفظ و تامین شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه محوریت کار با مردم است؛ خاطر نشان کرد: هر کاری که انجام دهیم، نهایتاً این مردم خوب ما هستند که حتماً می بایست مثل همیشه واقعا ما را یاری کنند.

وزیر کشور در ادامه با اعلام مراتب تشکر و قدردانی از مردم عزیز کشورمان از طرف همه استانداران کشور، گفت: لازم می دانم به نوبه خود نیز هم از مردم خوب که در این  یک سال و نیم همراهی بسیار خوبی در امر مقابله با کرونا داشته اند و همچنین از کادر درمانی اعم از کارکنان، مدیران، پرستاران و پزشکان عزیز و همه کسانی که در امر بهداشت فعال هستند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وی ادامه داد: قدردان زحمات  همه این عزیزان هستیم و دشواری کار آنها را درک می کنیم؛ نجات جان انسان ها برای همه ما مهم است و یک عبادت است و امید داریم خداوند متعال اجر و عاقبت بخیری نصیب همه عزیزان کادر درمان کند و مردم عزیز هم به ما کمک کنند که ان شا... بتوانیم این پدیده را مدیریت و مهار کنیم.

گفتنی است پیرو گزارش های ارائه شده در نشست امروز از سوی برخی از استانداران، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ابلاغیه جدیدی خطاب به وزرای صمت، بهداشت، نفت و نیرو، رفع فوری برخی نواقص حادث در روند تأمین اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز مورد نیاز برخی از مراکز درمانی را خواستار شد.  

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    استاندار الان باید با سفر مبارزه کنه؟ قرنطینه کنه؟ یا کدام رو کنترل میتونه بکنه؟؟؟؟ تو دل دل واکسن زدن یا نزدن برخی و بازار گرم شایعه، اون گروه مردم به این گروه بد و بیراه میگه! این گروه هم به اون گروه تهمت کفر میزنه و این کروناست که هی میچرخه و قدم نحش توسط ما قلم نشده.
  • امین IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    ببخشید اینو باید بگم چییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟////

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس