نیروهای یمنی.jpg

عملیات در محورهای مختلف استان البیضا ادامه دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند با تکمیل پاکسازی ها، تیر خلاص را بر پیکره ائتلاف سعودی شلیک کنند.

سرویس جهان مشرق؛ سیطره عناصر ائتلاف سعودی بر بخش های ناطع و نعمان در شمال استان البیضاء به سدی در برابر رزمندگان یمنی تبدیل شده بود و سرعت پیشروی را در جنوب شرق استان‌ مارب (بخش العبدیه) و جنوب غرب استان شبوه (بخش عین و بیحان) کاهش داد.  

بخش های ناطع و نعمان به بخش العبدیه متصل می شوند و مزدوران سعودی در این نقاط هم مرز از یکدیگر پشتیبانی می کردند و از سویی دیگر ارتفاعات اشغالی مشرف بر این محورها کار را برای نیروهای یمنی سخت می کرد.  

مساحت مناطق اشغالی در شمال استان البیضا از جمله «عقبه مالح، ضبغ، وادی بیحان، المغفره، عشار، القرحی، شعیر، دیر، الغول، فضحه، ناطع، الغول، العرب، شبکه القنذع، عقبه القنذع، نعمان و ...» حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع بود.

رزمندگان یمنی برای شکستن خطوط دفاعی عناصر ائتلاف سعودی در بخش های ناطع و نعمان عملیات ناگهانی را همزمان با درگیری ها در جنوب شرق و جنوب استان البیضا (بخش های الصومعه و الزاهر) ترتیب دادند.  

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ نسخه سعودی‌ها در استان البیضا چگونه پیچیده می‌شود؟

این عملیات با پشتیبانی یگان های پهپادی (۹۰ مرتبه شناسایی و حمله هجومی) و موشکی در دو مرحله صورت گرفت و رزمندگان با کشته و زخمی کردن هزار و ۲۰۰ تن از نیروهای ائتلاف و تروریست های القاعده موفق شدند بخش های ناطع و نعمان را در شمال استان البیضا پاکسازی و بازپس بگیرند.  

آزادسازی بخش های «ناطع ونعمان» پایان کار نبود و رزمندگان عملیات را ادامه دادند و با عقب راندن نیروهای ائتلاف وارد بخش هایی از جنوب غرب استان شبوه و جنوب شرق استان مارب شدند و در مجموع ۵۵۰ کیلومتر مربع را از اشغال خارج کردند و به کنترل درآوردند.  

رزمندگان یمنی با پاکسازی مناطق اشغالی به نزدیکی (۱۳ کیلومتری) شهر و فرودگاه بیحان در جنوب غرب استان شبوه رسیدند و از سویی دیگر راه را برای پیشروی از سمت شمال و شمال شرق بخش «مسوره» در شمال شرق استان البیضا از جمله مناطق وکوه های «مرس، الحماطه و ...» به سمت مناطق جنوب بخش «مرخه السفلی» در جنوب غرب استان شبوه باز کردند.  

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ نسخه سعودی‌ها در استان البیضا چگونه پیچیده می‌شود؟

با پیشروی رزمندگان در این محور و آزادسازی مناطق «جاران، هانو و ...» در بخش مرخه السفلی، عناصر ائتلاف و تروریست های تکفیری در شمال شرق بخش «الصومعه» در جنوب شرق استان البیضا محاصره می شوند.  

به گزارش مشرق، با افزایش فشارها به مزدوران سعودی و پاکسازی این مناطق، امنیت مناطق جنوب شرقی استان البیضا به طور کامل تامین می شود و رزمندگان یمنی ابتکار عمل را در دست خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    9 6
    الله أکبر و له الحمد و منه النصر و علیه التوکل
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    9 5
    نصرمن الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس