تسریع واردات واکسن با تامین ارز امکان پذیر شده است

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: تامین ارز مورد نیاز واردات واکسن را سرعت بخشیده است.

به گزارش مشرق، محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، در مورد واردات واکسن در طی ماه جاری، گفت: از ابتدای مردادماه امسال تاکنون جمعیت هلال احمر در چهار نوبت، بیش از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد کرده است که رکورد جدیدی در بحث واردات واکسن به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

دوازدهمین محموله واکسن‌های وارداتی هلال‌احمر وارد کشور شد

قوسیان در پاسخ به این سوال که علت تسریع واردات واکسن مورد نیاز در ماه جاری چیست، گفت: یکی از بحث‌ها تامین ارز مورد نیاز است زمانی که پروسه تامین ارز به خوبی طی شود یکی از موانع اساسی برای واردات حل می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای سال ما مجوز ده میلیون دز واکسن را دریافت و تا پایان تیرماه این سقف را تکمیل کردیم. در جلسه‌ای که با حضور جناب آقای حجت الاسلام رئیسی نیز داشتیم بر تامین واکسن وارداتی تاکید شد و هلال احمر اعلام کرد که می‌تواند در مرحله بعد در حدود ۳۰ میلیون دز واکسن وارد کند.

بیشتر بخوانید:

۹ پیشنهاد کلیدی برای مهار پاندمی

وی گفت: طی دوهفته گذشته و از آغاز مرداد ماه نیز هلال احمر بیش از چهار میلون دز واردات داشته است و اگر همچنان بتوانیم به همین شکل تامین ارز را داشته باشیم و سنگ اندازی‌ها و کارشکنی‌ها نیز مانع نباشد راهی تا تحقق وعده دوم ما یعنی تامین ۳۰ میلیون دز واکسن هم نخواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: با تامین به موقع ارز شرکای بین المللی ما نیز اعتمادشان برای تامین تعهداتشان جلب می‌شود، از این رو روند واردات سرعت بیشتری میگرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد مراکز انجام واکسیناسیون هلال احمر در تهران گفت: از پایان هفته گذشته به ترتیب مرکز شرق ما در تهرانپارس و مرکز دیگر ما در انقلاب با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی درگیر انجام واکسیناسیون شهروندان هستند.

وی در مورد میزان واکسیناسیون در این مراکز گفت: هر دو مرکز در صورت تامین واکسن مورد نیاز ظرفیت بالایی برای واکسیناسیون در اختیار دارند در روز گذشته در یکی از مراکز تعداد ۵۰۰ واکسیناسیون در طی ساعات اولیه صبح انجام و تا ساعت ده صبح واکسن به اتمام رسید، از این رو با دراختیار داشتن میزان واکسن بیشتر می‌توانیم تعداد واکسیناسیون را بالا برده و به ایمنی جمعی سرعت بخشیم.

وی  در پایان گفت: در مرکز شرق واکسیناسیون عمومی و  در مرکز انقلاب واکسیناسیون فرهنگیان در حال انجام است.در سطح استان نیز دو مرکز دیگر در شمیرانات و شهرری نیز ظرفیت انجام واکسیناسیون را در اختیار دارند که در صورت دریافت مجوز می توانند به چرخه واکسیناسیون بپیوندند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس