کد خبر 1256159
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
تیراندازی

تیراندازی افراد ناشناس در یک منطقه تجاری معروف در شهر «تورنتو» در کانادا به کشته شدن دو نفر و جراحت شدید دو نفر دیگر منجر شد.

به گزارش مشرق، پلیس شهر «تورنتو» در کانادا اعلام کرد که صبح روز یکشنبه پس از وقوع تیراندازی نزدیک  بازار «کنزینگتون»، دو نفر کشته و دو نفر دیگر در بیمارستان  در حالت وخیمی بسر می‌برند.

به نوشته روزنامه «تورنتو نیوز» نیروهای پلیس  پس از اطلاع از این حادثه  ساعت ۶ صبح  به وقت محلی به محل حادثه اعزام شدند.

در جریان این تیراندازی دو نفر کشته و دو نفر به شدت مجروح شدند و به بیمارستان انتقال یافته و حال آن‌ها وخیم گزارش شده است. نیروهای پلیس و امنیتی هنوز در پی یافتن ضاربان این حادثه مشکوک هستند وهیچ گزارشی تاکنون در این زمینه منتشر نشده است.

بازار کنزینگتون یک محله چند فرهنگی متمایز در مرکز شهر تورنتو در کاناداست. در نوامبر ۲۰۰۶، این مکان به عنوان یک مکان تاریخی ملی کانادا تعیین شد.

 چندی قبل نیز در پی تیراندازی در شهر تورنتو  پنج نفر از جمله سه کودک زخمی شدند. این حادثه در یک جشن تولد در غربی‌ترین نقطه این شهر رخ داده است. بر اساس اعلام پلیس، یک پسربچه یک ساله، یک دختر پنج ساله و یک پسر ۱۱ ساله و یک مرد ۲۳ ساله در بین زخمی‌شدگان هستند.

اخیراً در یک حمله دیگر که مقام‌های کانادایی آن را تروریستی خواندند، یک خانواده مسلمان هنگام عبور از خیابانی در شهر «لندن» در همین استان هدف حمله قرار گرفتند. ضارب با کامیون به این خانواده حمله کرد و چهار نفر از آنها را کشت و از محل حادثه متواری شد.

شدت حوادث مرتبط با حمل سلاح در این کشور همسایه آمریکا  به حدی رسیده که کانادا قصد دارد طرح‌هایی را برای اصلاح قانون استفاده از سلاح به تصویب برساند؛ از جمله طرحی که به ممنوعیت به کارگیری سلاح‌های کوچک دستی منجر می‌شود. «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا چندی قبل از این طرح‌های جدید  خبر داد که شامل ممنوعیت استفاده از یک هزار و ۵۰۰ نوع سلاح گرم تهاجمی در این کشور خواهد شد.

 این طرح‌ها شامل حمایت دولت کانادا از شهرهایی خواهد بود که ذخیره و حمل سلاح‌های کوچک دستی را در مرزهایشان محدود می‌کنند. نقض این قوانین، حکم حداکثر دو سال زندانی را به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس