آمریکا

در تعطیلی روز شنبه در آمریکا، دستکم ۱۰ نفر هدف تیراندازی‌های مختلف در خیابان‌های شهر نیویورک قرار گرفتند و زخمی شدند که حال چند نفر آن‌ها وخیم است.

به گزارش مشرق، روز شنبه در یک تعطیلات آخر هفته خونین دیگر در شهر نیویورک، حداقل ۱۰ نفر هدف تیراندازی قرار گرفتند که چند نفر از آن‌ها نوجوان بودند.

یکی از این قربانیان نوجوان ۱۵ ساله‌ای است که چند بار هدف تیراندازی از سوی دو مهاجم در منطقه منهتن قرار گرفت و در حال حاضر با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

در بروکلین هم یک مرد جوان ۱۹ ساله و یک نوجوان ۱۷ ساله هدف تیراندازی قرار گرفتند و مجروح شدند.

در محله «برانکس» یک مرد به دلیل اصابت گلوله به سرش در شرایط بحرانی قرار دارد.

به گفته پلیس، در شرق نیویورک، یک مرد از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و یک زن ناشناس نیز هدف گرفته شد.

به گزارش «نیویورک پست»، چهار مرد دیگر هم در دو خیابان محله بروکلین مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که به گفته منابع وضعیتشان جدی است.

طبق این گزارش، دو فرد دیگر هم یکی با سلاح گرم و دیگری با سلاح سرد در دو حادثه جداگانه قربانی خشونت آخر هفته در خیابان‌های نیویورک شدند.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که تعدادی نیز در آن کشته می‌شوند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره نیز حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

بنابر گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در پنج ماه اول سال ۲۰۲۱، در حادثه‌های مرتبط با تیراندازی در ایالات متحده، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ نفر کشته شدند یا می‌توان گفت که به طور میانگین ۵۴ نفر در هر روز در حادثه‌های مرتبط با تیراندازی در آمریکا جان خود را از دست دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس