پذیرش عمره‌گزاران خارجی از ‌فردا و تشرف ماهانه ۲ میلیون زائر به خانه خدا

عملیات عمره مفرده برای زوار خارجی از فردا آغاز و روزانه ۶۰ هزار نفر برای انجام عمره به سرزمین وحی مشرف می‌شوند و بر اساس برنامه‌ریزی ظرفیت پذیرش زوار خانه خدا به دومیلیون نفر در ماه افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، عمره مفرده از سال جدید قمری و همزمان با آغاز ماه محرم برای زائران خارجی از سر گرفته می‌شود و با توجه به اعلام سعودی‌ها فردا اول محرم است. بنابراین، پذیرش زوار خارجی از دوشنبه آغاز خواهد شد و ‌بر اساس اعلام متولیان حرمین شریفین زائران باید با رعایت نکات بهداشتی به عربستان سفر کنند.

پذیرش عمره‌گزاران خارجی از ‌فردا و تشرف ماهانه ۲ میلیون زائر به خانه خدا

تعداد زوار خانه خدا به ۲ میلیون در ماه افزایش می‌یابد

با آغاز عملیات عمره مفرده برای زائران کشورهای مختلف، ظرفیت پذیرش زوار در مسجدالحرام نیز افزایش می‌یابد و به این ترتیب روزانه ۶۰ هزار نفر به خانه خدا برای انجام عمره مفرده مشرف می‌شوند و در یک ماه قرار است ۲ میلیون زائر برای عملیات عمره مفرده پذیرش شوند.همه زائران برای تشرف به عمره مفرده باید در سامانه‌های مربوطه همچون توکلنا و اعتمرنا ثبت‌نام کنند و پس از بررسی درخواست زمان تشرف آنها اعلام می‌شود. تزریق واکسن کرونا و همچنین جوابیه منفی آزمایش کرونا نیز از دیگر شروط اعزام زائران به سرزمین وحی است.

پذیرش عمره‌گزاران خارجی از ‌فردا و تشرف ماهانه ۲ میلیون زائر به خانه خدا

ادامه‌ ممنوعیت تشرف افراد زیر ۱۸ سال به سرزمین‌وحی

با توجه به ادامه شیوع کرونا و واکسینه نشدن افراد زیر ۱۸ سال، همچنان تشرف این گروه سنی به خانه خدا ممنوع است. همچنین هتل‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی با ظرفیت ۵۰ درصدی پذیرای زوار خواهند بود.

عمره مفرده پس از شیوع کرونا متوقف شد و حدود ۷ ماه مجدد از سرگرفته شد و در آن زمان سعودی‌ها زوار خارجی را نیز پذیرش کردند. اما با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا،‌ عمره مفرده برای خارجی‌ها متوقف شد و اکنون با تصمیم سعودی‌ها مجدد راه زیارت خانه خدا برای زوار ‌کشورهای مختلف باز شد. البته با توجه به شرایط ایران و نپذیرفتن تمام شروط کشورمان برای تشرف زوار به عربستان، همچنان عمره مفرده برای ایرانیان برگزار نمی‌شود و باید منتظر کابینه دولت جدید و تصمیم آن‌ها برای تعامل با دولت سعودی بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    درودبرهمه.هرکی کمی عقل داشته باشه تو این بحران کرونا پاشو توی عربستان نمیذاره.از عربا به ما خیری نرسیده و نخواهد رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس