محرم

وزیر کشور طی نامه ای خطاب به وزرا، مسئولین و استانداران دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم و صفر را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه‌ای خطاب وزرا، مسئولین دستگاه‌ها، استانداران و رؤسای ستادهای استانی دستوالعمل برگزاری مراسمات مذهبی در ایام ماه محرم و صفر را ابلاغ کرد.

این این نامه به شرح زیر است:

«استانداران محترم و رؤسای ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا

سلام علیکم

بااحترام، در راستای اجرای بند اول مصوبات هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۶ موضوع نامه شماره ٤٤٩٠٢ مورخ ۹۹/۴/۲۶ (رئیس محترم دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد) به پیوست «دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر سال ١٤٠٠» ارسال می‌شود.

با عنایت به تغییرات اعمال شده در بخشهای سوم و چهارم در مقایسه با دستورالعمل سال گذشته ترتیبی اتخاذ تا با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر در سطح ملی و ادارات کل ذیربط این سازمان در استان‌ها اقدامات لازم در راستای اجرای کامل مفاد ابلاغی صورت پذیرد.

شایان ذکر است با توجه به شرایط حاد بیماری در کشور ضروری است:

١ -پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با برگزاری مراسم به صورت کامل، دقیق و همه جانبه توسط تمامی دست اندرکاران و هموطنان شرکت کننده در مراسم، اجرایی گردد.

٢ -ستاد مدیریت بیماری استان تمهیدات همه جانبه و جامعی را برای اعمال نظارت دقیق و شدید بر رعایت پروتکل‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت محیط و اماکن، رعایت نکات مرتبط با نحوه توزیع نذورات و… اتخاذ و با محوریت ادارات کل تبلیغات اسلامی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی و مردم اجرایی تا اولویت سلامت در برگزاری مراسم به عنوان اصل اساسی و مورد تاکید مقام معظم رهبری، حفظ گردد.

٣ -اقناع سازی و هماهنگی میان همه مسئولین در سطوح مختلف به منظور ایجاد قرائت واحد و صیانت از تصمیمات متخذه، یکی از مهمترین نکات اساسی بوده که لازم است چارچوب کلی آن در ستادهای استانی تعیین و توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و ادارات کل ذیربط آن عملیاتی تا موجب جلوگیری از ایجاد دوگانه‌های ابهام آلود و مغرضانه سلامت و امور مذهبی گردد.

عبدالرضا رحمانی فضلی

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    11 1
    موج پنجم خوابید؟؟؟!!!!....... خدائیش خوب مملکتی داریم!!! هر چی رو اراده کنیم بلند می‌کنیم!!!! اراده کنبم! می‌خوابونیم!!!!!!!! گور بابای پروتکل و کوفت و زهرمار و ............
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    11 2
    دین اسلام، بر طبق روایات و گفته ها، اعلام کرده که اگر خطر جانی برای مومن وجود داشته باشد نباید مراسم عزاداری یا جشن های مذهبی برگزار شود. هرگونه تجمع حتی کم جمعیت در شرایط کرونایی قرمز کنونی، هم می تواند کشور را به سمت بروز یک فاجعه انسانی خانمان برانداز هدایت کند.
    • مجید IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      1 1
      ی جوری حرف میزنی انگار مردم مذهبی و معتقد مشتی آدم بیسواد و نفهمند... خجالت بکشید با این نوع ادبیات مضخرف جشن ها و دورهم نشینی ها رو نمی بینید... سفر و هر کوفت و زهرمار دیگه ای که باعث انتشار میشه نمی بینید بعد فریاد وای مردم و غیره سر میدهید مجالس مذهبی شد اخ و تف مجالس پارتی و دورهم نشینی شد باکلاسی و لاکچری آدم متاسف میشه بابت این نوع تفکر هرچند که مشخصه آبشخور امثال شما کجاست
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      2 2
      عجیبه همیشه قبل از شروع محرم یه موج کرونایی ایجاد میشه چه ویروس هوشمندی
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 12
    باز نوبت عزاداری رسید و مردم یاد حق الناس و رعایت پروتکل ها افتادن!
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      عزیز بگذار یه کوچو لو هم تذکر بدن. چون شرایط با سالهای پیش فرق داره . چون همه مردم که مثل مسئولان برگزار کننده و متولیان اصلی دسته ها رعایت نمی کنن . (به غیر از مخلصین) در بخشی از مردم عادی، یکی میاد نذری ببره. یکی میاد ببینه چه خبر . یکی گریه میکنه ناراحته و خونه میخواد . یکی دعاش ازدواج هست و هزار و یک مشکل. ممکنه این وسط هم یادشون بره باید فاصله ها رو مراعات کنند. گروه پیام نویس ها هم دلشون خوشه که مشرق حرفای مخالف و موافق رو چاپ میکنه. خخخخ. هیچ کدوم ازین کامنت نویسها هم بدخواه نیستن. خواننده مستمر مشرقند. اینها برای مسافران به شهرها هم تذکر میدن. بعد هم من یک چیزی بگم حساسیتها کم بشه. صدام جلوی عزاداری رو گرفت . چه شد؟؟؟؟ اربعین جهانی و حماسی و میلیونی برپا شد. در آذربایجان شوروی سابق عزاداری نبود . الان باسم کربلاییها هستن. الانم فقط و فقط و فقط این سم و نحوست کرونا داره همه ما رو آزار میده شما مطمئن باش عشق حسینی هرگز تطعیل نمیشه و اگر انشاالله کرونا محو بشه ، خودتون شرکت بی سابقه و حماسی و میلیونی ایرانی رو خواهی دید. از هم به دل نگیریم. التماس دعا. یا حق
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      2 2
      آن هایی که‌ مي خواهند عاشورا زنده نگه دارند عزاداری رابرپا می کنند
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 1
    من با کسانی که عروسی و مسافرت می رفتند مخالف بودم.قربان امام حسین(ع) برم ولی با برپایی عزاداری دسته جمعی در مساجد و حسینیه ها هم مخالفم.انسان همیشه باید بر پایه ی عقلانیت پیش برود.
    • ♧◇♡♤ IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      تا صد عاقل صد ها سال فکر برایه خندیدن کنند ما دیوانگان سال ها خندیده ایم
  • س IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 2
    طب اسلامی را برای درمان انتخاب کنید دورهای کرونا تما م میشود
  • کارشناس IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    3 0
    هر کسی بهاندازه شعور و عقلش زندگی خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس