روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با نماینده سازمان ملل خواستار پرهیز از سیاسی کاری در توزیع کمک های بشردوستانه در سوریه شد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با «گیر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در ارتباط با اوضاع این کشور بحث و گفتگو کرد.

ورشینین در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر ارزیابی میدانی اوضاع در سوریه خواستار توجه به وضعیت این کشور شد.

این دیپلمات ارشد روسی همچنین در گفتگو با نماینده سازمان ملل در ارتباط با جزئیات شرایط میدانی در سوریه و اقدامات در جهت پیشرفت فرایند سیاسی که توسط خود سوری‌ها با حمایت سازمان ملل انجام شده است، بحث و تبادل نظر کرد.

ضرورت ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی و تاکید بر انجام کمک‌های بشردوستانه به سوریه به دور از رویکردهای سیاسی همراه با تعهد به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه از دیگر موضوعات مورد بحث در این گفتگو بوده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، معاون وزیرخارجه این کشور در گفتگو با نماینده سازمان ملل تاکید بسیاری بر پرهیز از سیاسی کاری در توزیع کمک‌های بشردوستانه در سوریه داشته است.

در سال‌های اخیر، بحران سوریه به یکی از مهم‌ترین موضوعات نظام بین‌الملل تبدیل‌شده و توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود معطوف کرده‌است. فدراسیون روسیه همواره یکی از اصلی‌ترین بازیگران بین‌المللی و دارای نقش تعیین‌کننده در عرصه سوریه بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس