کد خبر 1255712
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
طلا

پس از انتشار گزارش قوی فرصت‌های شغلی آمریکا که سبب تقویت احتمال اعمال سیاست‌های پولی انقباضی از سوی بانک مرکزی این کشور شد، قیمت طلا در مبادلات روز جمعه به ۱۷۶۳.۰۳ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش قوی فرصت‌های شغلی آمریکا که سبب تقویت احتمال اعمال سیاست‌های پولی انقباضی از سوی بانک مرکزی این کشور شد، قیمت طلا در مبادلات روز جمعه آخرین روز کاری بازارهای جهانی به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسید.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲ گرم) در بازارهای جهانی با ۴۱.۳۸ دلار کاهش ۱۷۶۳.۰۳ دلار فروخته شد که کمترین قیمت از ۳۰ ژوئن به شمار می‌رسد. اونس جهانی در آن تاریخ به ۱۷۵۷.۷۰ دلار رسیده بود.

گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا در بخش غیرکشاورزی آماری بیش از انتظار ارائه دارد و اعلام شد در ماه گذشته میلادی در این کشور ۹۴۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

فلیپ استریبل، تحلیلگر بازار در شیکاگو گفت: «گزارش فرصت های شغلی به بازار طلا ضربه زد زیرا اکنون بازار پیش بینی می‌کند که زمان اعمال سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو جلو بیفتد و در اوایل ژانویه احتمال اجرا شود.»

در چند روز اخیر، گمانه زنی در مورد کم کردن برنامه‌های محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در میان تحلیلگران مطرح می‌شود.

افزایش نرخ بهره بانکی، هزینه‌های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را افزایش می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 0
    ازاین به بعد رشد میکنه
  • ناسیونال سوسیال پارسی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 0
    تعریف فلز طلا: فلزی بسیار کمیاب و بی‌ارزش است و هنگامی که آن را پیدا کنید، آنقدر نرم است که به درد هیچ صنعت مفیدی نمیخورد زیرا نرم و چکش‌خوار است. فقط به درد افراد قرطی و رقاص میخورد که به خودشان آویزان کنند و پرز بدهند. نصیحت: طلای اصلی، خاک میهن شماست. شما نمی‌توانید فلز طلا یا سکه‌های طلا یا شمش طلا را بخورید ولی میتوانید در خاک میهن بکارید و از آن بخورید. بدون فلز طلا میتوان زندگی کرد ولی بدون خاک میهن و محصولات کشاورزی‌اش هرگز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس