کد خبر 1255574
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
بهروز عطایی: آلکنو شناخت خوبی از بازیکنان پیدا نکرد/ ای کاش به لهستان می باختیم/ با وجود حذف آمریکا فشار روی تیم ما بیشتر است

عطایی معتقد است تیم ملی والیبال ایران در بین ده تیم برتر دنیا تیم نوپای است و تجربه کمی در مسابقات بین المللی دارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران علی رغم پیروزی در دو بازی نخست در برابر لهستان و ونزوئلا در 3 بازی بعدی خود در برابر کانادا، ایتالیا و ژاپن شکست خورد و نتوانست به مرحه بعد صعود کند و از دور مسابقات کنار. 

بهروز عطایی در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در مسابقات المپیک گفت: فضای مسابقات المپیک نسبت به تمامی مسابقات متفاوت است. تیم های که قصد دارند در المپیک موفق شوند باید با برنامه و استراتزیک متفاوت وارد مسابقات بشوند. با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی از مسابقات لیگ ملت ها به عنوان بازی های دوستانه استفاده کرد اما آلکنو شناخت خوبی از توانایی بازیکنان پیدا نکرد. در نهایت در مسابقات المپیم ما در برابر تیم های قرار گرفتیم که به خوبی خود را برای  این مسابقات آماده کرده بودند. البته در بازی نخست مقابل لهستان تیم ملی یک بازی فوق العاده انجام داد. بازی که به بالا رفتن روحیه ما کمک کرد. اما رقیب ما در المپیک لهستان نبود و ای کاش ما به لهستان می‌باختیم و با پیروزی برابر کانادا به دور بعد صعود می‌کردیم. متاسفانه بعد از شکست در برابر کانادا تیم ملی دچار چالش شد و از صعود به دور بعد باز ماند. علی رغم اینکه بازیکنان و کادرفنی تمام تلاش خود را کردند اما نتوانستند از پتانسیل واقعی خود استفاده کنند. 

وی افزود: باید قبول کنیم ما از نظر فردی بازیکنان قدرتمند ترو با کیفیت تری نسبت به کانادا و ژاپن داریم اما آنها کم اشتباه تر و منظم تر بازی کردند و برنده بازی شدند. در مجموع نسبت به المپیک ریو می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. این دوره از مسابقات بسیاری از تیم ها عملکرد تعجب برانگیزی داشتند آمریکا در بخش مردان حذف شد و در بخش بانوان چین که قهرمان المپیک بود حذف شد. وقتی ما از صعود نکردن تیم ملی به  جمع 8 تیم المپیک ناراحت هستیم این یعنی والیبال به قدری پیشرفت کرده که توقع همه را بالا برده است. امیداور هستم از این ناکامی درس بگیرم و از الگوهای درست در دنیا پیروی کنیم و با برنامه ریزی بلند مدت نتیجه بگیریم. 

وی در مورد دلیل ناکامی تیم ملی در المپیک بیان کرد: نمی‌توان یک نفر و یک موضوع را دلیل ناکامی تیم ملی دانست. ما می‌توانیم از لیگ خود شروع کنیم تا به زیر ساخت ها و امکانات خود برسیم. مدیران باید به خوبی این وضع را مدیریت کنند چرا که ما معمولا در رشته های تیمی موفق نیستیم اما والیبال خود را به راحتی در بین 8 تیم برتر دنیا مطرح کرده است. به نظر من می توانستیم در تفکرات فنی خود بهتر عمل کنیم و نتیجه بهتری بگیریم در مجموع وقتی یه موفقیت یا ناکامی رخ می‌دهد همه در آن دخیل هستند و نقش دارند.

عطایی در مورد عملکرد ولادمیر آلکنو نیز گفت: ایشان مربی بزرگی هستند سابقه کسب افتخارات بزرگ در المپیک و جهان دارند. اما به نظر من ایشان در این مدت نتوانست شناخت دقیقی از بازیکنان و تیم به دست بیاورد. علی رغم اینکه ایشان مسابقات لیگ ملت ها را که تورنمنتی بسیار معتبر است را به عنوان بازی های دوستانه تلقی کرد و به نظر من ما در لیگ ملت ها قافیه را واگذار کردیم ما می توانستیم در این مسابقات بخش را به عنوان مسابقات دوستانه در نظر بگیریم و در ادامه به ترکیب 12 نفره اصلی خود در المپیک برسیم و تیم را آماده المپیک کنیم. 

وی در خصوص اینکه چگونه تیم ملی توانست لهستان را شکست دهد اما در برابر سایر حریفان شکست خورد بیان کرد: مدت هاست که تیم والیبال ما در روند نتیجه گیری خود عملکرد سینوسی دارد یک روزهای خیلی خوب هستیم و یک روز خیلی بعد در بسیاری از مواقع تیم‌های بزرگ دنیا را شکست می‌دهیم اما در برابر تیم های متوسط شکست می خوریم مثلا ما معمولا همیشه آرژانتین را شکست دادیم ولی این تیم حالا در بین 4 تیم برتر المپیک قرار دارد. این ضعفی است که در ساختار والیبال ما وجود دارد که ریشه در اجتماع ما دارد با یک برد سرمست می‌شویم و با یک شکست ناامید. آمریکا حذف شد اما بعید میدانم فشاری که روی تیم ملی ما است روی آنها باشد. باید نقد منصفانه باشد تا به روند تیم ملی کمک کند نه آن را تخریب کند. وقتی ما لهستان را شکست دادیم یعنی والیبال ما پتانسیل بالایی دارد اما نتوانستیم آن را به صورت مستمر ادامه دهیم و از این قابلیت استفاده کنیم. از طرفی تیم ملی ایران در بین ده تیم برتر دنیا تیم نوپای است و تجربه کمی در مسابقات بین المللی دارد. 

عطایی در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی مردان آسیا نیز بیان کرد: مسئولیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی مردان آسیا که قرار است در شهریور ماه برگزار شود بر عهده من است و امیدوار هستم با بچه ها بتوانیم به یک عملکرد قابل قبول برسیم.  بازیکنان ما این توانمندی را دارند که بهترین نتایج را رقم بزنند و در تلاش هستیم تا با نتیجه گیری در این مسابقات سعی کنیم عملکرد تیم در مسابقات المپیک به دست فراموشی سپرده شود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • mojtaba SE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    16 15
    عزیزم با فرهنگ 11 صبح از خواب بیدار شدن بازیکنان والیبال چه راه حلی داری؟؟مسابقات صبح رو میباختن مسابقات بعداز ظهر رو میبردن..آلنکو هم رفت و منتظرم تا ببینم این همیشه مخالفان و هرج ومرج طلبها چه طبل آنارشیستی رو میخوان دوباره بزنن در والیبال..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • عرش طالقانی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    13 7
    به نظر من آقای عطایی و اکبری شایسته سر مربی گری و مربیگری تیم ملی والیبال بدون حضور سرمربی خارجی هستند و بدون معروف و موسوی و عبادی پور که کمی ادا اطواری و تا حدودی دنبال تایید هستند و تو خودشون نیستن و زود جو زده میشن، میتوانند با صالحی، مجرد، غلامی و کاظمی، در مسابقات مردان آسیا، روی سکو برند، امتحانش به ارزش از دست دادن موقعیت های المپیک، اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست....!!
    • مصطفی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      7 2
      ای کاش یکبار برای همیشه میفهمیدیم ما باید بهترین مربیهای دنیا رو برای تیمهای ورزشی مون بیاریم خارجی و ایرانی بودن مربی فرقی نداره ایا عطایی و اکبری از خوب های دنیا هستن؟من اینطور فکر نمیکنم
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      11 2
      بله هستند ایران را قهرمان جهان کردند
    • مصطفی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      2 5
      اگر عطایی و اکبری مربیان در سطح جهانی هستند چرا هیچ کشوری تیم ملی خود را به انها نمیدهد اقایان اکبری و عطایی لطفا بروند مربی برزیل و فرانسه بشوند دوست من تیم ملی ایران مربی سطح یک جهانی میخواهد نه امثال این دو عزیز
  • امید فیضی انارکی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    12 5
    سلام مربی تیم ملی فقط مصطفی کارخانه هم لیاقتش را دارد وهم تجربه اش را.فقط مصطفی کارخانه.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      11 5
      تایید می کنم
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    13 3
    با این تفکر جناب عطایی که گفته ای کاش به لهستان میباختیم ، فاتحه والیبال مون رو بخونید . اتفاقا تنها افتخار تیم ما برد مقابل لهستان بود و در اون بازی همه با انگیزه بازی کردن حتی عبادی پور هم در اون بازی تقریبا آمارش در حمله خوب بود . اما بازی مقابل کانادا ایتالیا و مخصوصا ژاپن عبادی پور در حمله همانند لیگ ملت ها ضعیف عمل کرد .در واقع ما بجز میثم صالحی ،دریافت کننده قوی دیگری نداشتیم که در حمله به پشت خط زن ها یعنی غفور و کاظمی کمک کنه . شریفی هم تقریبا هیچ نقشی نداشت و حداقل اسفندیار بجاش می بردن بهتر بود .ویتال هنین رو بیارید .
    • هوادار IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      3 0
      اتفاقا تا بعد از بازی با ژاپن نام آقای عبادی پور جزو بهترین سرویس زنان و توپ گیران بود،و نام آقای معروف هم جزو برترین پاسورها و آقای غفور هم جزو برترین پشت خط زنها بود چرا ندانسته حرف می‌زنید و بازیکنان را تخریب می کنید. عیب کار اینه که ما ایرانیان فقط بلدیم انرژی منفی بدیم،،، این بچه ها به اندازه سایر تیم های شرکت کننده در المپیک تمرین نداشتن آنها در طی 2 سال هیچ بازی تدارکاتی نداشتن و حتی در این دو سال اصلا کنار هم بازی نکرده بودن و اقای الکنو تنها 3 ماه مربی این تیم بود، در حالیکه سایر تیم‌ها از المپیک 2016 به مدت 5 سال مرتبا تمرین داشتن، به همان اندازه که بکاری درو می کنی، کمی انصاف داشته باشید و بازیکنان تیم را تخریب روحیه نکنید.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 10
    سه نفر اگر از تیم ملی کنار گذشته شود والیبال ایران در دنیا کسب افتخار می کند
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 8
    عبادی پور - غفور - معروف
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 3
      بهترین پیشنهاده
    • مصطفی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      معلومه بخاطر بابا مسعود نگفتی
  • CO ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 5
    باخت مقاومتی : ))
  • لر IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 2
    سلام مسابقه بالهستان کل انرژی بازیکنان تیم ملی ایران را گرفت درادامه به مشکل خوردندسیاست نداشت الکنو
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 6
    ما بازیکن نابغه نداریم...همین
  • ناشناس IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 1
    ‌‌‌غرور‌عامل‌باخت‌تیم‌است
    • US ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      قربون آدم چیز فهم
  • منوچهرم IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    اگر به جای خوابیدنهای بیوقت بازیکنان و متعادل کردن خواب صبح و شب شون که حداقل ۱۲ساعت با ایران اختلاف افق داره رو برنامه ریزی میکردن بازیکننان ما هیچی از بازیکنای بزرگ دنیا کم نداره چون بازیهای صبح که تو تایم افق ایرانه رو بردن ولی ۳بازی بعد که به وقت ایران ۴صبح هست رو باختن بعدم شبگردیها و توریسم اولمپیک که بعضی از بازیکنان فقط برای تفریح میرن المپیک رو باید تعطیل کنن
  • فریبا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 2
    لیبرو در تیم ایران را با ژاپن مقایسه کنید.عملکرد صفر نیشیدا و کاپیتان تیم بویژه نیشیدا یک تیم بود. ایران هم بضاعتش همینه و باید قبول کنیم. توقع بیجا داشتن آزار دهنده است. نمونه کشتی المپیک و یزدانی. آیا خداییش زارع در فینال وزن خودش اگه بود می تونست از حریف روس یا آمریکا که تا 1ثانیه پایان نتیجه را عوض مردمی تونست نتیجه بگیره؟ باید واقع بین بود.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    آقای عطایی این حرف شاید از جنبه های درست باشه اما هزار ایراد داره اینکه با سلام و صلوات با بدبختی یکی رو ببریم یکی رو ببازیم البته شما ها فقط به پاداش و کارنامه خود فکر می کنید ولی برد اینطوری چه افتخاری داره تیم فلج بود به عین خود کلمه بی نظمی شدید داشت چه در بازی کردن چه در ترکیب ها بازیکن های به شدت هیجانی می بردن مغرور می شدن می باختن روحیه جنگندگی نداشتن پر از اشتباه بازی می کردن و ناهماهنگ اصلا انگار اماده نبودن یهویی اومدن المپیک ،المپیک قبلی هم همینطور بود انگار رفتن یک بازی دوستانه بازی می کنن و واقعا از لحاظ قدرت جسمانی نه این جا در تمام رشته ها داغون مشهود بود این نشان می ده مربی بدنسازی و برنامه درست ندارین یا این عزیزان کم کاری و سلیقه ای کار می کنن در پرورش بدنشون با این حال جا داشت واقعا عملکرد بهتری داشته باشن جا نیست اینجا عرض کنم ولی با هزار دلیل می تونم بگم وزارت ورزش و فدراسیون های دولت شیخ حسن ورزش ملی روبرای تحقیر و وادادگی چکار ها که نکردن یعنی دشمن می خواست این اتفاق بیفته انقدر خوب عمل کرد خوب در نمی یومد معلومه داخل هستن همسو با تحریم ورزش ما اینا هم نفعشون از این طریق آماده می شه.
  • RO ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 1
    تیم ایران آینده خوبی داره با صابر و صالحی و حضرت پور
  • وطن پرست IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 2
    تیم فقط وقتی فایده داره که مربیش ایرانی باشه. با مربی مزدور خارجی حتی قهرمانی هم باخت حساب میشه.
    • مصطفی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 1
      شما خودت احیانا مربی ایرانی هستی حالت خوبه قرص هات بشور بخور
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    انشالله بتوانیم از تجارب مربیان داخلی مخصوصا خود اقای عطایی استفاده نماییم ،چون از لحاظ روح وروانی بیشتر میتوانند در اعضاءتیم نفوذ کنند.،مربیان خارجی هیج موقع به احساسی بودن ما توجه ندارند .ما بیشتر مواقع جنبه ذهنی اول بازی را می بازیم .مربیان داخلی بیشتر می توانند در باورهای ما نفوذ کنن که ما میتوانیم پیروز میدان در برابر تیم های،بزرگ باشیم.
  • سعید IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 1
    همون بهتر از لهستان بردیم. بازی حیثیتی بود.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    ورزش حرفه ای در خدمت قدرت و ثروت است و هیچ ربطی به مردم ندارد ما که از برد و باخت اینها نه خوشجال می شویم نه ناراحت اینا برنده بشن چی می شن یکعده پر توقع مفتخور که به مردم فخر می فروشن به جامعه مفتخورهای کشور اضافه می شود
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    از اول معلوم بود اين تيم جايي نزد بزرگان نخواهد داشت با اون وضعيت كه معنوي نژاد مصدوم و بازي ندادن به غلامي و عدم استفاده از نفرات شايسته توسط مربي كه شناخت كافي از نفرات تيم نداشت
  • سعید IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    سلام بنظرمن باعث افتخار ایران ،والیبالش بود که بدون توجه وزیر ورزش وبانبودن دبیر فدراسیون وندادن امکانات فوتبالی تا این مرحله پیش امدندند .ممنون از همه بازیکنان .ای کاش ازخبرگان والیبال مثل اقایان کارخانه،محمودی،فتحی وغیره اسفاده بیشری بشه ممنون
  • محمد RO ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 0
    جام ملتهای رو باختیم بهونه اوردیم گفتیم تیم رو واسه المپیک آماده میکنیم الان هم المپیک رو باختیم باز بهونه میاریم که باید از شکست تجربه کسب کنیم کی باید بفهمیم که با بازیکنان جوان هم میشه پیروز شد ولی بهونه نیاورد چطور ژاپن با بازیکنان جوان به مرحله بعد میره ولی ما نمیتونیم در حالی که تماشاگر هم نبود که به ضرر ما باشه همیشه کسی که میبازه هزار تا بهونه میاره که شکست تیم رو توجیه بکنه پس مطمئن باشین همیشه اینطوری خواهیم موند
  • رضا IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 0
    ببینید تمام تیم های موفق دوتا پلن دارن یکیش اتحاد تیمی هست ودرصورت نداشتن اتحاد وبهم ریختگی سراغ پلن Bمیرن اونم یک نفر هست که جور تیمو میکشه وبازی رو درمیاره مثل انگابت فرانسه یا میخایلف روس یا کوبیاک لهستان یا بازیکن آرژانتین که برزیل رو به زانو در آورد وپنج تیم اول دنیا بلخره یا تیمی برنده میشه یا یک نفر بازی رو درمیاره، ومتاسفانه تیم ما نه پلن یک ودو داره ونه بازیکنی که بشه بهش تکیه کرد. قبول کنید تا رستگاری فاصله داریم. ولی شاید در آینده صابر کاظمی وصالحی امیدهای ما واسه اجرای پلن BوCباشن. وگرنه نه اين تيم تا آینده دور همچنان زیر سایه ژاپن وشاید چین هم سقوط کنه البته باهمین ترکیب پیر وجوان به جای نمیرسه اگه رفتنی ها برن خودشون میشه امیدوار بود به آینده. حالا مربی چه ایرانی باشه چه خارجی البته همین عطایی بهتر درک میکنه بچه‌ها رو تا یه خارجی که معنی حرفاش رو مترجم باس بفهمونه واسمش فقط آوازه داره تو والیبال وبازی رو بچه‌ها انجام میدن تیم مقابل که از بازی ما هراس نداره چون کارنامه مربی خارجی ما با روسیه وتیم های دیگه امضا قهرمانی خورده نه با تیم ما، اگه ما یه سکوی جهانی بااین مربی روس آورده بودیم تو المپیک مطمئن باشید روحیه تیم‌ها جلوی ما اینقدر قوی وباانگیزه نبودن. پس مهم انگیزه وتوانایی فردی بازیکن هست ومربی سی درصد موفقیت هست. روسیه با الگنو قهرمان شد والانم روسیه با یه مربی نه چندان مطرح در یک قدمی قهرمانی بود. نتیجه میشه تیم باید اتحاد وانگیزه وروحیه برد داشته باشه وحتی بدون مربی هم احتمال قهرمانیش زیاده. این نوش دارو بعد سهراب جواب نمیده به فکر نجات سهراب بعدی باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس