بچه معروفی از ارومیه تا سری آ ایتالیا/ ماجرای کاپیتانِ ریش جادویی با اخلاقی خاص! - کراپ‌شده

پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

به گزارش مشرق، والیبال را در شهرش یعنی ارومیه شروع کرد. در ارومیه مردم عاشق والیبال هستند و باشگاه‌های بسیاری در این رشته فعالیت می کنند. او در یکی دو تیم ارومیه‌ای بازی کرد و سپس به تیم صنام تهران آمد و توانست برای نخستین بار عنوان قهرمانی را به دست آورد. این پاسور توانمند به قدری توانست پیشرفت کند که نگاه‌ها به وی تغییر پیدا کرد و توانست یک سر و گردن بالاتر از هم پستی‌هایش قرار بگیرد.

میر سعید معروف متولد مهر ماه ۱۳۶۴ و در محله عطایی ارومیه است که حالا خداحافظی‌اش از بازی‌های ملی موجب شد تا بار دیگر در صدر خبرها قرار بگیرد. معروف در انتخابی المپیک ۲۰۰۸ در قاره آسیا و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در سطح جهانی در پایان رقابت‌ها به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد و در قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ نیز به عنوان بهترین پاسور و باارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد.

بچه معروفی از ارومیه تا سری آ ایتالیا/ ماجرای کاپیتانِ ریش جادویی با اخلاقی خاص!

وی با عملکرد درخشان خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ اولین جایزه معتبر فراآسیایی‌اش را به عنوان بهترین پاسور مسابقات دریافت کرد. وی در قهرمانی جهان ۲۰۱۴ نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به همراه ایران برای اولین بار جزو ۶ تیم برتر قهرمانی جهان قرار گرفت. معروف از جمله ورزشکاران ایرانی، یاور سازمان ملل متحد است و در سال ۱۳۹۴ به عنوان اولین سفیر آب ایران انتخاب شد.

به او لقب بهترین پاسور آسیا را داده‌اند، اما شاید جالب باشد بدانید که او در رشته‌های دیگر هم فعالیت داشته و حتی توانسته عنوان هم به دست آورد. او نفر سوم دوی صحرانوردی آذربایجان شده و قهرمانی بسکتبال و سومی در هندبال مدارس استان را هم به دست آورده است. با این حال استعدادهای این ستاره والیبال کشورمان در رشته دیگری شکوفا شد تا نامش در زمره برترین‌های جهان قرار بگیرد. معروف در مسابقات گزینشی المپیک ریو با عملکرد خوب خود که منجر به صعود ایران پس از ۵۲ سال به المپیک شد، به عنوان برترین پاسور مسابقات نیز انتخاب شد.

بچه معروفی از ارومیه تا سری آ ایتالیا/ ماجرای کاپیتانِ ریش جادویی با اخلاقی خاص!

معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و از سال ۱۳۸۴ هم رسماً عضو تیم ملی بزرگسالان شد. او که از سال ۲۰۰۷ عضو تیم ملی بود، در سال ۲۰۱۱ با توجه به حضور امیر حسینی به عنوان پاسور اول، ترجیح داد از تیم ملی کناره‌گیری کند، اما سرانجام در سال ۲۰۱۲ به تیم ملی بازگشت. او پس از عدم دعوت علیرضا نادی توسط خولیو ولاسکو، از سوی کادر فنی و بازیکنان، به عنوان کاپیتان تیم ملی مردان ایران انتخاب شد.

معروف والیبال باشگاهی را از تیم مقاومت ارومیه شروع کرد و سابقه بازی در تیم‌های پگاه، صنام، استقلال گنبد، سایپا، داماش، کاله و شهرداری ارومیه و متین ورامین را دارد. معروف در سال ۱۳۸۳ اولین قهرمانی لیگ خود را با صنام تجربه کرد و در فصل ۱۳۹۰ با کاله برای دومین بار به قهرمانی لیگ دست یافت و این امر برای سومین بار در سال ۱۳۹۲ با متین به تحقق پیوست. او در جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۳ مانیل با متین ورامین به قهرمانی رسید و در سال ۱۳۹۳ با قراردادی دو ساله دوباره به شهرداری ارومیه بازگشت و در نیم فصل قرارداد خود را فسخ کرد و به زنیت کازان پیوست. معروف در لیگ ۱۳۹۴ برای شهرداری ارومیه و در سال ۱۳۹۵ با پیکان تهران برای عقد قرارداد به توافق رسید و برای فصل متوالی برای پیکان به میدان رفت.

این موارد تنها گوشه‌ای از موفقیت‌ها و درخشش ستاره نامدار والیبال بود. اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی بود که پیشنهاد خوب تیم مطرح زنیت کازان روسیه به سعید معروف رسید. او در باشگاه شهرداری ارومیه بازی می‌کرد و برای گرفتن رضایتنامه با مسئولان تیم مذاکراتی را انجام داد و در نهایت توانست به پیشنهاد یک میلیون یورویی زنیت کازان پاسخ مثبت بدهد. قرارداد معروف با اعلام مسئولان باشگاه زنیت کازان در دسامبر ۲۰۱۴ نهایی شد و او به صورت رسمی به تیم والیبال زنیت کازان روسیه پیوست و به عنوان هفتمین بازیکن پردرآمد والیبال جهان در سال ۱۵–۲۰۱۴ تبدیل شد و با رقم قراردادی بالا به عنوان یکی از لژیونرهای ورزش و والیبال ایران شناخته شد.

شکل و شمایل سعید معروف باعث شده تا در روسیه طرفداران زنیت برای او لقبی مهیا کنند. هواداران به خاطر شباهت او به «ودایم خاموتسکیخ» پاسور و کاپیتان پیشین تیم ملی روسیه، سعید را «ریش جادویی» نامیده اند. معروف بلافاصله پس از حضور در تیم زنیت کازان و بازی برای این تیم، محبوبیت ویژه‌ای نزد هواداران پیدا کرد.

بچه معروفی از ارومیه تا سری آ ایتالیا/ ماجرای کاپیتانِ ریش جادویی با اخلاقی خاص!

مغز متفکر تیم ملی والیبال ایران در ادامه روند صعودی خود در رده باشگاهی با قراردادی ۲ ساله راهی سری آ شد و به سیه‌نا پیوست، اما این تیم در انتهای فصل به همراه تیم کاستلانا به سری آ۲ سقوط کرد. معروف پس از لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در تصمیمی عجیب به تیم بایک موتور پکن پیوست. این تیم مقتدرانه و بدون شکست، فاتح جام قهرمانی لیگ چین شد و معروف در انتهای مسابقات به عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ معرفی شد.

معروف که اخلاق خاصش موجب شده تا دوستان و دشمنانی هم داشته باشد علاقه خاصی هم به فوتبال دارد. او به گواه اطرافیانش بیشتر فوتبال خارجی تماشا می‌کند و از طرفداران پروپا قرص تیم فوتبال بارسلونا است. چون به بازی‌های رایانه‌ای هم علاقه دارد، بخشی از سرگرمی‌هایش را هم به بازی با کنسول‌های مختلف می‌گذارد. گفته می‌شود وی معمولاً فوتبال بازی می‌کند و با بارسلونا حریفان را درهم می‌کوبد؛ البته به گفته جهانگیر سیدعباسی، دایی‌اش که از مربیان والیبال کشورمان هم هست او وقت زیادی را صرف مطالعه می‌کند.

بچه معروفی از ارومیه تا سری آ ایتالیا/ ماجرای کاپیتانِ ریش جادویی با اخلاقی خاص!

مدال برنز جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷، مدال طلا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، مدال طلا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۳، مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۰۹، مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰، مدال طلا جام ای‌وی‌سی کاپ آسیا ۲۰۱۰، مدال طلا جام ای‌وی‌سی کاپ آسیا ۲۰۰۸، مدال نقره قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا ۲۰۰۴، مدال نقره قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۰۳ و مدال برنز قهرمانی زیر ۱۹ سال پسران جهان ۲۰۰۳ تنها بخشی از موفقیت‌های معروف در رده ملی است. او حالا با کوله‌باری از تجربه و پس از حذف والیبال کشورمان از رقابت‌های المپیک توکیو از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

تیم ملی والیبال ایران با دو پیروزی و سه شکست، المپیک ۲۰۲۰ توکیو را ترک کرد. تیم ایران با پیروزی مقابل کانادا و یا ژاپن، می‌توانست به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کند، ولی از هر دو تیم شکست خورد و حذف شد. پس از ناکامی تیم ملی والیبال ایران، سعید معروف کاپیتان و پاسور این تیم، با انتشار پستی در فضای مجازی از تیم ملی والیبال خداحافظی کرد.

بچه معروفی از ارومیه تا سری آ ایتالیا/ ماجرای کاپیتانِ ریش جادویی با اخلاقی خاص!

در پست سعید معروف آمده بود: 

«خیلی تلاش کردم‌ که تو پایان قصه، بتونم زیر این پست حرفای دلمو بزنم ولی انقد زیاد بود که شاید کسی حوصله نمی‌کرد بخونه. این صفحه تنها جایی هستش که تا الان توش حرفام‌ زده شده و خواهد شد. قطعاً به احترام همه دوستداران والیبال و بنده‌ حقیر، در اولین فرصت، سوالای همه رو جواب خواهم داد و حتما سعی خواهم‌ کرد که مثل همیشه کاملاً شفاف و واضح صحبت کنم؛ البته بیشترش در جهت قدردانی از زحمات علاقه‌مندانی خواهد بود که تو این چند سال فعالیت ورزشیم لطفشون شامل حالم بوده. هر چند دوست داشتم که تو سکوت از والیبال خداحافظی کنم ولی خوب، زمان خوبیه واسه صحبت. به‌زودی می‌بینمتون.»

فدراسیون جهانی پس از خداحافظی کاپیتان تیم ملی والیبال نوشت: «ما تصور می‌کردیم که سعید معروف تا سال ۲۰۲۲ در تیم ملی ایران می‌ماند. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی جهان سال آینده برگزار می‌شود، همه امیدوار بودیم معروف بماند. پاسور تیم ملی ایران با حضور در دو المپیک متوالی به کارش خاتمه داد. سعید معروف یک بازیکن کلیدی و اصلی برای تبدیل تیم ایران به عنوان یک تیم درجه یک در والیبال جهان به حساب می‌آمد. معروف متشکریم! میراث تو الهام‌بخش بوده و برای افرادی که تو را دنبال می‌کنند باز هم الهام‌بخش خواهد بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    20 82
    بیخود این مردک رو بزرگ نکنید ! دستمزد میلیاردی گرفته تو تیم والیبال هم مافیا درست کردن و بازیکن سالاری راه انداختن ! خون به دل مربی قبلی گزاشتن خیلی هم راحت تو المپیک باختن واقعا انگار از قصد تبانی کردن که ایران ببازه !! الان هم داره تشریفش رو میبره وطنش آمریکا !! تو صفحه مجازی اش هر وقت فرصت کرد به ایران و نظام توهین کرد و تاخت !! اینقدر معروف معروف نکنید همینکارا رو میکنید که نمیشه این جماعت رو جمع کرد !!
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      22 11
      دوست عزیز با مواضع سیاسی ش کاری نداریم ولی معروف یه والیبالیست درجه یک ایرانیه کسیکه برای والیبال ایران خیلی زحمت کشیده و بارها میلیونها ایرانی رو خوشحال کرده،در مورد درآمد هم زحمت کشیده و به این جایگاه رسیده باید دستمزد بالایی داشته باشه اگه جنابعالی جای معروف بودی دستمزد بالا رو رد میکردی؟!
    • معصوم IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      9 6
      چیوار‌کرده بهت انقدر سوختی
    • شهروز IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      7 6
      مردک سرتا پاته . شما نمک نشناسها ورزش ما رو عقب نگه می‌دارین
    • محمود IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 1
      آره عزیزم‌شما‌خوب‌بلد‌ی‌کل‌دنیا‌میگن‌سعید‌معرف‌یکی‌از‌بهترین‌پاسو‌های‌دنیا‌در‌والیبال‌هست‌‌و‌هر‌کشوری‌ارزو‌داره‌داشته‌باشه.‌در‌زم‌اون‌‌نرفته‌امریکا‌‌کسایی‌که‌جلو‌چشم‌ملت‌جیب‌مردم‌‌میزند‌و‌کسی‌هم‌کاری‌باشون‌ندارن‌میرن‌امریکا‌که‌همه‌ملت‌ایران‌هم‌میدوند‌کیا‌هستن‌عزیزم.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      11 0
      آقای شهروزشماحتی ازبچه خودتم نمک خوردن ونمکدان شکستن رونمی پذیری حتی اگرباکارنامه تمام بیست بیادخونه.هرکاری کنیم این مقوله هاازهم سوانمیشن.اضافه اینکه ایجادرانت هرجاوازطرف هرکی بیشترازسودضررداره.پس نمک نشناس نیستیم واقع بینیم.والیبال که سالمتربشه موفقترمیشه.
    • قشقایی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      باز معروف ی کار ازش میاد بقیه حاکمان کشور چی ازشون میاد که اینقدر بزرگشون کردیم چه هنری دارن ی هنر ازشون نام ببر باز معروف چارتا توپ هوا میکرد
    • مهدی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      2 0
      مردک خودتی شما از والیبال سردرنمیاری پس حرف مفت نزن سعید معروف دیگه تکرار نخواهد شد والیبال ایران جای خالی ایشون رو نمی تونه پر کنه دوستت داریم سعید جان
    • IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      کاملا با نظرت موافقم
    • .... IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      شعور هم خوب چیزی ه باید مثل فوتبالی ها بیشعور باشن حتما حق ندارید توهین کنید به کاپیتان ما
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    21 3
    هرجا که هستی و باشی . آرزوی سلامت و موفقیتش را داریم . و تشکر میکنیم از او .. بخاطر همه چیزهای خوبی که داشت و ارائه کرد .
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    19 6
    اسطوره والیبال ایران
  • سردار IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 11
    تو که بری ازاین به بعد حریف قدرتمند ما هنده
    • والیبال IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      3 1
      دروود بر سعید معروف عزیز. اما اینجور که شما میگی هم نیست. امروز آرژانتین برزیل را ه برد و مدال برنز المپیک را گرفت. یعنی کار کرد
  • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    13 6
    تیم ملی به ایشان نیازدارد بایدبرگردد.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    12 7
    سعید میتواند گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی باشه، وایبال ایرانی نیاز به مربی ایرانی داره!
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 6
    بندازید بیرون این تا تیم ملی درست شه
    • شما IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      اونایی که بیرون انداخته باید بشن آقاسعید و امثال ایشون نیستن که در پرچم ایران رو در میادینی بالا بردن که تو وامثال تو رو راه نمیدن نیستن بلکه روسای تو و فدراسیون والیبال و اصلاح طلبای دزدن
  • علی طهمورثی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    5 1
    درود بر بهترین بازیکن و کاپیتان والیبال جهان ما ایرانی ها باید همیشه و در همه حال قدان زحمات و فداکاری های سعید معروف عزیزمان باشیم کور بشه چشمی که تو و امثال شماها را نخواد واقعا دمتون گرم شهرت و آوازه والیبال ایران در جهان مدیون توست با این همه کمبودها و لطفها باز ماندی و برای ایران بازی کردی دورد به شرفت بزرگ مرد جهان و ایران هر کجا هستی موفق و سلامت باشی.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 1
    والیبال دیگه معنی نداره بدون کاپیتان
  • وطنم آذربایجان IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 0
    سعید گارداش دوستت داریم تا ابد تو قلب آذربایجان و ایران جای داری تو لایق بهترین هایی سید جان تو اسطوره ای و شاید حالا حالا کسی نتواند جایت رو در تیم ملی والیبال پر کند تو با اخلاق خاص مردانه ات برای ما علی دایی دیگری هستی یاشا کیشی
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 2
    سلطان تو اگه بری تیم بهم میریزه خواهش میکنم نرو این بار
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 8
    کاپیتان خودشیفته ریش داعشی !
    • شما IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      9 0
      تا زمانی که حرف زدن رو بلد نشدی دیگه حرف نزن ولال شو،وطن فروش تویی که ندانسته چرت وپرت میگی،نادان ونفهم آیا میدانی هزینه چقدر از مسابقات والیبال به خاطر یادمان شهدای مدافع حرم از جیبش پرداخته،حتی لباسهای تیمهای شرکت کننده رو هم تهییه میکرد نفهم بدان
    • شما IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      هوششششششششششش
  • نرگس IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    آقای سعید معروف بهترینه خیلی هم عالی هستن و بسیار حرفه ای وقتی میان تو بازی والیبال یک شور ونشاطدیگه ای داره امیدوارم ایشون باز هم تو تیم ملی بمونن با آرزوی موفقیت همه ورزشکاران عزیز و حرفه ای
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 0
    فرزند دلیر آذربایجان دوستت داریم
  • محمود IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    ارومیه پاک و خالص و دوستدار والیبال چند صد معروف دیگه خالص و وطن دوست که برای درخشش ایران در جهان اشک بریزند در همه زمینه ها سیاست و اقتصاد و علم و تکنولوژی تربیت کنید که مشکلات ما را حل کنند و ایران را به رتبه جهانی برسونند .
  • والیبالیست IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    13 0
    کاپیتان روز به روز پیشرفت میکنه و همه دنیا میزارن رو سرشون اونوقت یه عده نادون و حسود فقط حرف مفت میزنن . آخه اگه سعید معروف نبود که شما رنگ لیگ جهانی و عرصه های جهانی رو هیچوقت نمیدیدین حقا که لیاقت سعید معروف رو نداشتن بی لیاقتا.من از کاپیتان معذرت میخوام به خاطر اذیتایی که این همه سال تو ایران شد
  • ناسپاس IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 2
    سعیداسطوره والیبال ایران درتمام دنیاس والیبال ایران بامعروف وپاسهای جادوییش شناخته شد اما دوستان هداغازی پایانی دارد چه خوب وبه موقع خداحافظی کرد الحق که شاگردی مثل جوادکریمی بهترین جایگزین میتونه باشه وقدربدونه جای چه کسی قرار بایسته
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 0
    درود بر معروف ریش جادویی
  • حسین IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    سعید معروف بهترین بازیکن ایرانی و تاریخه
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    12 0
    کلمات در وصف بزرگی تو قاصرند آقای معروف... شاید نتونم بگم والیبال ما در سطح جهان اوله ولی میتونم بگم پاسورمون تو دنیا یکه تازه... هر احمقی هم به این بازیکن کشورمون توهین کنه از بی وجدانی وعدم اطلاعات هست
  • علی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 0
    بهترین کاپیتان دنیا
  • ناشناس IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    15 0
    والیبال ایران اگه تو جهان اسم و رسمی پیدا کرده از وجود افراد ارزشمندی چون سعید معروف هست.پس اگر بعضی از افراد به ایشون و عملکردشون توهین میکنند یا از روی نادانی آنهاست یا بخل.سعید معروف نه تنها یکی از اعجوبه های والیبال کشور عزیزمون بلکه در جهان نیز یکی از برترین والیبالیست هاست.هر جا که هستن موفق و پیروز باشن.
  • فرهاد IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    مطمئنم تا چند دهه اخیر نظیر معروف و نخواهیم داشت و به نظر خودم معروف بهترین و باهوش ترین پاسورجهان، درکل امکانش هست دوباره برگرده و تو بازیهای جهانی به تیم کمک کنه البته اگر سیاستمداران تو ورزش مثل قبل دخالت نکنن
  • .فزید IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    8 0
    دوستان سلام. واقعا تعجب آور است که دنیای توپ و تور در وصف معروف سخن سرایی می کنند ان وقت یک سری نادان به کاپیتان تیم ملی کشور توهین می کنند.ار ماست که برماست. من ایشان را کامل می شناسم اگر بدونید که برای تیم ملی و والیبال چقدر مایه گذاسته هرگز بخودمان اجازه نمیدیم که از کلمات زشت و نابجا برای سعید معروف استفاده کنیم . قدر شناس باشیم و به داشته هامان احترام بگذاریم.
  • نادر IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 0
    عطر آن است که خود ببوید نه اینکه عطار بگوید شاد یاشیاسان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس