میقاتی

مأمور تشکیل دولت لبنان تاکید کرد که او و رئیس‌جمهور این کشور به پیشرفتی در تشکیل دولت دست یافته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل دولت لبنان گفت که او و «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور به پیشرفتی در زمینه تشکیل دولت دست یافته‌اند.

وی با بیان اینکه جسله امروز او با میشل عون گامی مثبت و رو به جلو است گفت: به هیچ مهلت زمانی برای تشکیل دولت پایبند نیستم و تا تشکیل دولت به تلاش ادامه خواهم داد و اگر به بن بست رسیدم اطلاع خواهم داد.

میقاتی افزود: ما پیگیر هستیم و مصر هستیم که دولت تشکیل شود.

مأمور تشکیل دولت لبنان گفت که تا این لحظه بحث انصراف از تشکیل دولت نزد او جایگاهی ندارد و او برای تشکیل دولتی قوی تلاش می‌کند.

پیش از این منابع آگاه از فضای رایزنی‌ها میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف جدید این کشور گزارش دادند که میقاتی قصد دارد تجربه «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل که بعد از ۹ ماه از ماموریت تشکیل دولت استعفا کرد را تکرار کند و برای مدت طولانی به عنوان نخست وزیر مکلف باقی بماند.

بر این اساس منابع آگاه گزارش دادند که نجیب میقاتی اعلام کرده یک مهلت سه‌هفته‌ای برای تشکیل دولت و مشخص کردن ساز و کار آن به خود می‌دهد و بعید به نظر می‌رسد که این زمان طولانی‌تر شود.

طبق آنچه منابع سیاسی آگاه لبنان گزارش می‌دهند اکنون چالش اساسی درباره وزارت کشور و وزارت دادگستری است که سعد حریری موافقت کرده بود این وزارتخانه‌ها سهم تیم رئیس جمهور باشد اما نجیب میقاتی این موضوع را نمی‌پذیرد به‌ویژه این که حریری در فهرستی که قبل از استعفای خود به میشل عون ارائه داد اعلام کرده بود که دیگر قصد ندارد وزارت کشور را در اختیار تیم رئیس‌جمهور قرار بدهد.

نجیب میقاتی، هفته پیش دوشنبه، با کسب ۷۲ رای از مجموع ۱۱۸ رأی نمایندگان پارلمان، از سوی میشل عون، رئیس جمهور لبنان مأمور تشکیل کابینه شد و موظف است کابینه خود را به وی تقدیم کرده و از پارلمان برای تک تک وزرای کابینه رأی اعتماد بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس