کد خبر 1255055
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
حماس

جنبش‌های جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی حماس ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر اسرائیل به لبنان، خواستار مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مقاومت شدند.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس از امت عربی و اسلامی خواستند که برای مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و فلسطین در یک صف قرار گرفته و از مقاومت حمایت کنند.

این دو جنبش تاکید کردند که حمله رژیم صهیونیستی به لبنان نشان دهنده سیاست عربده‌کشی صهیونیست‌ها علیه تمام طیف‌های امت اسلام است.

«احمد المدلل» از اعضای بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که تجاوز به ملت لبنان اولین بار نیست که صورت گرفته است و دشمن صهیونیستی برای ادامه تجاوز به ملت‌های عربی بهانه تراشی می‌کند.

وی افزود: تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ملت لبنان تجاوز علیه ملت فلسطین است و ملت فلسطین تجاوز به لبنان را که در طول ۷۳ سال گذشته میزبان فلسطینیان بوده است محکوم می‌کنند.

این عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی از آزادگان امت خواست که در برابر دشمن صهیونیستی بایستند و برای حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان و جلوگیری از جنایت اشغالگران تلاش کنند.

المدلل گفت که خیانت عادی سازی روابط برخی از رژیم‌های عربی با اسرائیل، چراغ سبز به این رژیم برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه دو ملت فلسطین و لبنان را نشان داد.

وی خواستار توقف شتاب رخی از رژیم های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد.

این عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین از امت عربی خواست که ضمن جمع کردن نیروها و امکانات، هدفشان را بر نابودی رژیم صهیونیستی متمرکز کنند، زیرا این رژیم دلیل اصلی وضعیتی است که برای ملت‌ها به وجود آمده است.

وی همچنین از ملت لبنان خواست که برای مقابله با دشمن صهیونیستی متحد شوند.

 واکنش حماس به تجاوز اخیر اسرائیل به لبنان

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز تاکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به ملت لبنان تجاوزی آشکار و اقدامی تروریستی است که سیاست عربده کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های عربی را نشان می دهد.

وی افزود: این تروریسم صهیونیستی که کل منطقه را در نوردیده است، مقاومت ملت‌ها در برابر پروژه استعماری صهیونیستی را متوقف نخواهد کرد.

قاسم خواستار یکپارچه شدن تلاش ها برای مقابله با تجاوز صهیونیستی و جلوگیری از اقدامات تروریستی این رژیم شد.

رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مواضعی را در منطقه مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای با تأیید این حملات اعلام کرد: نیروی هوایی اسرائیل مواضعی را در جنوب لبنان که موشک از آن به سوی شمال اسرائیل شلیک شده بود، هدف قرار داده است.

در ادامه این بیانیه با تکرار ادعاهای نخ‌نماشده و بی‌اساس علیه مقاومت لبنان، آمده است: «دولت لبنان مسئولیت آنچه در داخل قلمرو آن اتفاق می‌افتد را بر عهده دارد. ارتش اسرائیل نسبت به ادامه تلاش برای حمله به اسرائیلی‌ها و حاکمیت آن هشدار داد».

برخی گزارش‌های غیر رسمی حکایت از آن دارد که این حمله توسط جنگنده‌های «اف-۱۶» رژیم صهیونیستی رخ داده است.

این حملات چند ساعت پس از آن رخ داد که منابع خبری صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش داده بودند که مناطق مرزی لبنان هدف حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته و صدای انفجار در این مناطق شنیده شده است.

رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حملات در واکنش به شلیک ۳ راکت از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی، صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 2
    عجب واکنش مرعوب کننده ای!! تمام ستون مهره های گوساله بمباران کننده به لرزه در آمد. آنقدر پاسخ های مرعوب کننده ندید بابا، گناه داره حیوونی.
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 1
    نظر شخصی من هر چه رهبر بگوید همان است که حاظرم هزار بار در راهش جان دهم
  • وطنم IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    یعنی اسرائیل به لبنان حمله کرده؟ مگه سیدحسن نصرا ... با تمام عصبانیت اخطار نداده بود که به هر بهانه ای از هر جهت به لبنان حمله شود جواب سختی خواهیم داد؟ یعنی سید پاسخ خواهد داد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس