کد خبر 1255052
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
عربستان

منابع یمنی از نقض گسترده آتش‌بس در استان الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط یمن برای رصد نقض آتش‌بس گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ بار آتش‌بس در این استان را نقض کرده‌اند.

این منبع پرواز پهپادهای جاسوی بر فراز «الدریهمی» و «التحیتا» در الحدیده و حملات توپخانه‌ای و گلوله باران مناطق مختلف این استان را از جمله موارد نقض آتش‌بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی دانست.

طرف‌های یمنی سیزدهم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۲ آذر ۱۳۹۷ ه. ش) در سوئد به توافق آتش‌بس در استان الحدیده دست یافتند. از آن زمان تاکنون ائتلاف متجاوز سعودی این آتش‌بس را نقض کرده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه داده است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس