روسیه

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که سیاستهای انگلیس و اروپا در تضاد با سوریه و حمایت از تروریسم است.

به گزارش مشرق، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه، سیاستهای تحریک‌آمیز و مبتنی بر نفاق انگلیس و اتحادیه اروپا درباره وضعیت استان درعا در جنوب این کشور را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد، این سیاستها در راستای سیاستهای معروف انگلیس و اروپا است که در تضاد با سوریه و حمایت از تروریسم است.

وی ادامه داد: «سوریه تأکید دارد که این اظهارات صرفا تلاشهای مذبوحانه و نخ‌نما شده‌ای برای بالا بردن روحیه تروریستها در درعا است».

این منبع تأکید کرد، سوریه در پی رسیدگی به وضعیت منطقه جنوب از رهگذر گفت‌وگو و جلوگیری از درگیریهایی است که به افراد بی‌گناه آسیب می‌رساند.

وی خاطر نشان کرد، گروههای تروریستی همچنان در راستای از بین بردن هر گونه توافق و متشنج کردن وضعیت این منطقه به دستور حامیان خود فعالیت می‌کنند.

این منبع در پایان تأکید کرد، چنین تبلیغات و افتراهایی مانع از ادامه مبارزه با تروریسم، آزادسازی اراضی سوریه، بسط سیطره حکومت و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر این کشور نخواهد شد.

در همین ارتباط، «وادیم کولت» نائب‌رئیس مرکز صلح روسیه در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) نهم مرداد ماه جاری از امضای توافق آتش‌بس میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح در استان «درعا» خبر داد.

دو روز پس از آغاز عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های مسلح مستقر شهر درعا واقع در جنوب این کشور طرفین با میانجیگری روسیه حاضر به آتش‌بس ۴۸ ساعته شدند.

تنها پنج روز پس از این توافق، تروریستهای حاضر در درعا  یک خودروی ارتش را هدف قرار دادند که به ادعای منابع معارضان تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

تروریست‌ها در جاده «السویداء» به «ازرع» در شرق درعا که در کمین این خودرو بودند به شدت به سمت آن تیراندازی کردند. پس از این مسئله، تیپ ۱۱۲ و ۱۳ ارتش سوریه در پاسخ این حمله، منطقه تحت کنترل تروریست‌ها را با توپخانه گلوله‌باران کرد.

اواخر تیرماه نیز «وادیم کولیت» هشدار داده بود که طبق گزارش‌هایی که در اختیار مرکز روسی آشتی قرار گرفته است، شبکه‌های تروریستی خفته‌ در شهرک‌های دیل، طفس، نافا، جاسم و الصنمین در استان درعا در حال جذب نیرو برای انجام اقدامات خرابکارانه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس