کد خبر 1255007
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
شوکی که فیفا به رونالدو وارد کرد

فیفا با اعلام فهرستی از رکوردداران بیشترین بازی ملی، اعلام کرد که بازیکن تیم فوتبال مالزی با ۱۹۵ بازی ملی، رکورددار بیشترین بازی ملی در جهان است.

به گزارش مشرق، در جریان رقابت های یورو ۲۰۲۰ بود که کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی توانست به رکورد گل های ملی علی دایی برسد و تنها با به ثمر رساندن یک گل دیگر، از رکورد ۱۰۹ گل ملی او عبور کرده و به تنهایی عنوان برترین گلزن در بازی های ملی را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر این، رونالدو به دنبال شکستن رکورد بیشترین بازی های ملی نیز هست. تا پیش از این اعلام شد که بدر المطوع کاپیتان ۳۶ ساله تیم ملی کویت پس از دیدار دوستانه برابر بحرین توانسته است به رکورد ۱۸۵ بازی می برسد و با عبور از احمد حسن بازیکن افسانه ای فوتبال مصر، عنوان رکورددار بیشترین بازی ملی را به خود اختصاص دهد.

شوکی که فیفا به رونالدو وارد کرد

کریستیانو رونالدو نیز که توانست به رکورد ۱۷۹ بازی ملی برسد، امید زیادی داشت تا با عبور از بدر المطوع، این رکورد را نیز به خودش اختصاص دهد اما حالا وب سایت رسمی فیفا با رونمایی از رکوردداران بیشترین بازی ملی، شوک بزرگی را به رونالدو و بدر المطوع وارد کرد.

شوکی که فیفا به رونالدو وارد کرد

طبق اعلام فیفا، سی چین آن بازیکن تیم ملی مالزی با ۱۹۵ بار حضور در پیراهن کشورش، در این زمینه رکورددار است.  این بازیکن ۱۹۵ بازی بین المللی برای مالزی انجام داد و صدرنشین رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی در جهان است. چین آن اکنون ۷۱ ساله است و در سال ۱۹۸۴ پس از پوشیدن پیراهن تیم ملی مالزی به مدت ۱۵ سال از حضور در تیم ملی کناره گیری کرد.

او در این خصوص گفت: از FIFA و FAM برای این تقدیری که از من به عمل آورده اند، تشکر می کنم. من از تأیید این رکورد کاملاً خوشحال شده ام. او که سابقه هدایت تیم ملی کشورش را نیز در کارنامه دارد، گفت: داشتن رکورد بیشترین تعداد بازی ملی در جهان، برای من بالاترین افتخار است.

شوکی که فیفا به رونالدو وارد کرد

بدین ترتیب، رونالدو برای عبور از این فوتبالیست مالزیایی، باید حداقل ۱۷ بار دیگر برای پرتغال به میدان برود که البته به نظر می رسد این اتفاق رخ خواهد داد فقط زمان آن عقب افتاده است. ضمن اینکه او علاوه بر بدر المطوع، یک رقیب دیگر به اسم سرخیو راموس را در کنار خودش می بیند.

بدین ترتیب رده بندی بیشترین بازی ملی در جهان به این صورت خواهد بود:

۱ – سی چین آن - مالزی ۱۹۵ بازی ملی

۲- بدر المطوع - کویت ۱۸۵ بازی ملی

۳- احمد حسن - مصر ۱۸۴ بازی ملی

۴- احمد مبارک - عمان ۱۸۲ بازی ملی

۵- سرخیو راموس - اسپانیا ۱۸۰ بازی ملی

۶- کریستیانو رونالدو - پرتغال ۱۷۹ بازی ملی

۷- محمد الدعایه - عربستان سعودی ۱۷۸ بازی ملی

۸ - کلادیو سوارز - مکزیک ۱۷۷ بازی ملی

۹- جان لوئیجی بوفون - ایتالیا ۱۷۶ بازی ملی

۱۰- عامر شفیع - اردن ۱۷۱ بازی ملی

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جلال IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    برانکو، براوو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس