پخش زنده| آخرین وضعیت کاروان ایران بعد از روز سیزدهم/ همه چیز تحت تأثیر شکست یزدانی

در سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو حسن یزدانی در کشتی آزاد به مدال نقره رسید.

به گزارش مشرق، در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک توکیو نمایندگان ایران در دو رشته کشتی و کاراته رقابت کردند که حاصل آن کسب یک مدال نقره توسط حسن یزدانی بود. در این روز سارا بهمنیار اولین کارته کای ایران به روی تاتامی رفت که با یک پیروزی و دوشکست از دور رقابت‌ها حذف شد.

ایران تابحال صاحب دو مدال طلا توسط جواد فروغی در تیراندازی و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، یک نقره توسط حسن یزدانی در کشتی آزاد و علی داودی در وزنه برداری و یک مدال برنز توسط محمد هادی ساروی در کشتی فرنگی شده است.

*کشتی آزاد:

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ایران و دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که این مبارزه حساس و دیدنی در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به سود دیوید تیلور به پایان رسید. این نتیجه در حالی بدست آمد که یزدانی تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر ۲ پیش بود اما با زیرگیری تیلور در خاک نشست و ۲ امتیاز از دست داد تا ناباورانه مدال طلای المپیک را از دست بدهد و برای سومین مرتبه مغلوب حریف آمریکایی شود. 

بیشتر بخوانید:

حسن یزدانی باز هم مغلوب تیلور شد/ قهرمان ایرانی به مدال نقره بسنده کرد +فیلم

یزدانی پیش از این در دور مقدماتی وزن ۸۶ کیلوگرم که روز گذشته(پنج‌شنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل جاورایل شاپیف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل استفان ریچموت از سوییس در مدت زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه با نتیجه ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی نیز در یک مبارزه سخت با نتیجه ۷ بر یک برابر آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از روسیه به برتری رسید و راهی فینال شد.

امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران در کشتی آزاد المپیک توکیو در دور اول مقابل الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. او در دور دوم مقابل اگزون شالا از کوزوو به روی تشک رفت و در مدت زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما او در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده ۳ مدال‌ طلای جهان و برنز المپیک از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. او باید فردا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

مصطفی حسین خانی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در دور نخست مقابل کایل دیک دارنده ۲ مدال طلای جهان از آمریکا با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به یک چهارم نهایی بازماند. حسین خانی برای حضور در جدول شانس مجددنیاز به صعود حریفش به فینال داشت که کایل دیک در دومین رقابتش مقابل محمدحبیب کادزی محمداف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از بلاروس با نتیجه سنگین ۱۱ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. با این نتیجه حسین‌خانی نیز از دور رقابت ها حذف شد.

رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

اطری  پیش از این در رقابت‌های مقدماتی که روز گذشته برگزار شد در دور نخست مقابل سلیمان آتلی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از ترکیه با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان از مغولستان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شده بود اما در نیمه نهایی زائور اوگویف دارنده ۲ طلای جهان از روسیه با نتیجه ۸ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

*کاراته:

سارا بهمنیار در وزن ۵۵- کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در مبارزه نخست خود مقابل سراپ اوزچلیک دارنده مدال طلای جهان از ترکیه و نفر اول رنکینگ به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید. او در دومین مبارزه خود مقابل ون تزویان از چین تایپه با نتیجه ۵ بر یک و در سومین مبارزه خود مقابل آیوت گرونوا از بلغارستان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با قبول دو شکست از ادامه رقابت‌های المپیک حذف شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 2
    گند بزنن به این المپیک نحس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس