فائوچی: تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا در پاییز روزانه به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد

مشاور ارشد بهداشت و درمان کاخ سفید نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در فصل پاییز هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آنتونی فائوچی مشاور ارشد بهداشت و درمان کاخ سفید در اظهاراتی گفت: ایالات متحده احتمالا در فصل پاییز روزانه با ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کرونا کودکان آمریکایی را هدف گرفت

وی در ادامه افزود: به یاد داشته باشید که تنها چند ماه قبل، ما روزانه حدود ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا داشتیم. تصور می کنم این رقم احتمالا در فصل پاییز به بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار مورد خواهد رسید.

پیش بینی فائوچی در حالی است که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به سرعت رو به افزایش است و ایالت هایی که نرخ واکسیناسیون پایین تری دارند، با رشد فزاینده تعداد بیماران روبرو هستند.

فائوچی افزود: من نگران افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بین افرادی هستم که واکسن نزده‌اند. این مساله می تواند موجب تشدید بحران شود.

راشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا نیز در اظهاراتی گفت: تا روز شنبه هر روز ۷۲ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شده است که این رقم ۴۴ درصد بیشتر از هفته قبل از آن بوده است. تعداد بستری شدگان در بیمارستان های آمریکا نیز با رشد ۴۱ درصدی روبرو شده و تعداد فوتی ها نیز به بیش از ۳۰۰ نفر در روز رسیده که نشانگر جهش ۲۵ درصدی است.

دولت بایدن تلاش زیادی را برای تشویق مردم آغاز کرده است تا هر چه سریعتر واکسن کرونا را دریافت کنند.

فائوچی در عین حال اظهار داشت: تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۷ روز گذشته رشد سریع و چشمگیری داشته است. حدود ۱۰۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند. ما شاهد شیوع سریع ویروس کرونا در افرادی هستیم که واکسن نزده‌اند.

در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۰۷ نفر در بیمارستان‌های ایالت فلوریدا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند.

رکورد قبلی به حدود یک سال پیش و شش ماه پیش از زمانی بود که واکسیناسیون در این کشور آغاز شده بود و در ۲۳ جولای ۲۰۲۰ تعداد ۱۰ هزار و ۱۷۰ نفر در بیمارستان‌های ایالت فلوریدا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس