کد خبر 1254746
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
آلکنو به زودی پاسخگوی انتقادات خواهد بود/ خداحافظی سعید معروف رسماً به فدراسیون والیبال اعلام نشده است

محمدرضا داورزنی درباره عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک توکیو توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت های المپیک توکیو، در گفتگو با رادیو ورزش، اظهار کرد: استراتژی و برنامه‌ریزی ما برای المپیک توکیو رسیدن به جمع چهار تیم برتر بود؛ درست همان راهی که آرژانتین رفت و به آن رسید. بعد از بازی خوب با لهستان و برد این تیم، همه کارشناسان نظرشان این بود که ما می‌توانیم حتی به عنوان سرگروه به مرحله بعدی المپیک صعود کنیم؛ اما این امر محقق نشد.

وی درباره انتخاب آلکنو برای هدایت تیم گفت: تلاش فدراسیون این بود مربی رزومه‌دار و خوبی را برای تیم ملی والیبال انتخاب کند. ما کولاکوویچ را داشتیم اما خیلی از کارشناسان نسبت به عملکرد او انتقاد داشتند. الان خیلی‌ها از مربی داخلی و ایرانی حرف می زنند؛ اما اگر ما مربی ایرانی می‌گذاشتیم و همین نتیجه را در المپیک می‌گرفتیم، باز هم از ما انتقاد می‌شد و راه برای بهره‌گیری از مربی ایرانی دیگر بسته می‌شد. 

داورزنی تاکید کرد: ما بهترین مربی را با مشورت و بهره گیری از نظرات کارشناسان استفاده کردیم. آلکنو باید آزادی عمل می داشت و بازیکنان را محک می زد و خودش در ترکیب و ارنج با آزادی عمل می‌کرد. به نظر من ما المپیک را به کانادا باختیم؛ در همه بازی ها عملکرد نسبتاً خوب و قابل قبولی داشتیم جز کانادا. باید بچه‌ها به لحاظ روحی و روانی برای بازی با کانادا بهتر آماده می شدند. بعد از بازی با لهستان تصور این شد که همه را می بریم؛ اما آنالیز کاناد از بازی بازیکنان ما خیلی خوب بود. درباره ترکیب و تعویض و تاکتیک تیم حرفی نمی‌زنم؛ چون به زودی آلکنو خود پاسخگوی همه سوالات در این زمینه خواهد بود. 

او گفت: باید این المپیک را درس عبرت قرار بدهیم؛ سه سال دیگر المپیک پاریس را داریم و برای همین کار را از امروز آغاز کردیم. برای مسابقات آسیایی از جوانان بهره بیشتری می‌گیریم و فرصتی را برای کسب تجربه به آنها می دهیم. ما باید به جایی برسیم که دو یا سه تیم ملی قوی همزمان داشته باشیم. باید نقاط ضعف خود را برطرف کنیم؛ اما نباید تلاش بازیکنان را زیر سوال ببریم. همه افتخارات والیبال ما با همین بازیکنان به دست آمده است و زحمات زیادی کشیده اند. 

داورزنی در پایان گفت: تیم ما حتماً پوست اندازی می کند؛ تیم ملی جای شایسته ترین افراد است و حتماً از جوانانی که در حال حاضر در تیم جوانان هستند، استفاده می کنیم. کسانی در تیم حضور خواهند داشت که از نظر توانایی جسمانی و روحی - روانی در سطح خوبی باشند و این موضوع شامل حال باتجربه‌ها و جوانان می شود. این روزها حرف از خداحافظی سعید معروف از تیم ملی مطرح شده، اما هنوز رسماً چیزی به فدراسیون والیبال اعلام شده است. اینکه پس از این مسابقات، بازیکنی احساسی در فضای مجازی اعلام خداحافظی کند، ملاک نیست. هر مربی می تواند از بازیکنی که می داند به کار تیمش می‌آید، دعوت به همکاری کند. تیم ملی جای شایسته ترین هاست اما بنای ما در مسابقات آسیایی پیش رو بهره گیری بیشتر از جوانترهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    4 1
    خودت هم برو و جاتو بده به یه جوانتر اهل والیبال
  • .ایرانی IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    تو دیگه حرف نزن..مقصر اصلی توبودی.تو کولا کویچ را فرستادی خونه ..که پول ندی وگرنه مربی که سه سال با تیمی کار کنه صد در صد نتیجه خییلی بهتر این میشد..فقط برو برو برو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس