ضرورت ارتقاء همکاری‌های ایران و نیکاراگوئه برای مقابله با تحریم‌‎

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رتقاء همکاری‌های ایران و نیکاراگوئه برای مقابله با تحریم‌‎‌ها تأکید کرد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «دنیس مونکادا» وزیر خارجه نیکاراگوئه که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به تهران سفر کرده است، با اشاره به سابقه انقلابی ایران و نیکاراگوئه، گفت: مقابله با سیاست‌های زورگویانه و یکجانبه‌گرایی آمریکا، موجب نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در بسیاری از موضوعات بین‌المللی شده است.

وی با محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیکاراگوئه بر ضرورت همکاری دو کشور جهت مقابله و خنثی‌سازی تحریم‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: همکاری‌های سیاسی و فرهنگی بین کشورهایی که نگاه‌های مشترک دارند بیشتر است.

رئیس مجلس در پایان با قدردانی از حمایت نیکاراگوئه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی، گفت: از همکاری نزدیک دو کشور در سطح مجامع بین‌المللی خرسندیم و بر تداوم و تقویت این همکاری‌ها تأکید داریم.

محکومیت سیاست‌های یکجانبه گرایی آمریکا و تأکید بر توسعه روابط ایران و نیکاراگوئه

همچنین، «دنیس مونکادا» وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه آمریکا، گفت: ما با وجود سیاست‌های مداخله‌جویانه برخی کشورها از شرافت و حاکمیت خود دفاع می‌کنیم.

وزیر خارجه نیکاراگوئه همچنین اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحکیم مراودات و همبستگی در مباحث سیاسی، پزشکی، امنیت سایبری و توسعه روابط هستیم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    احسنت ، از همین اول سیاست خنثی کردن تحریم داره درست اجرا میشه!! من چند ساله میگم اگه یه شبکه از کشورهای هم سو با هم همکاری کنن تحریم بر علیه همه اون کشورها شکست خواهد خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس