کد خبر 1254579
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
حکیم

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد بر اجرای شفاف نتایج گفت‌وگوهای استراتژیک میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سید «عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود از دیدار با «متیو تولر» سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد خبر داد.

او نوشت که در این دیدار ضمن استقبال از نتایج گفت‌و گوهای استراتژیک میان عراق و آمریکا بر اهمیت التزام به اجرای بندهای توافق شده به شکل شفاف تأکید کرده است که یکی از آن‌ها خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق تا پایان سال میلادی جاری است.

سید عمار حکیم همچنین گفت که لازم است تا همکاری‌ها در سطح آموزش و مستشاری و همکاری اطلاعاتی و فنی میان عراق و آمریکا باقی بماند. او همچنین خواستار گسترش همکاری‌های اقتصادی، خدماتی، علمی و سیاسی شد.

در این دیدار همچنین آخرین شرایط سیاسی عراق و منطقه و همچنین راههای گسترش روابط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دیدار پس از آن صورت می‌گیرد که مصطفی الکاظمی در تاریخ چهارم مرداد برای حضور در چهارمین دور گفت‌وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن، به آمریکا رفت و در این سفر اعلام شد که نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی از عراق خارج خواهند شد.

با این حال منابع سیاسی آمریکایی می‌گویند که واشنگتن قصد دارد به جای خارج کردن نیروهایش، عنوان آن‌ها را به نیروهای مستشاری تغییر دهد؛ موضوعی که با واکنش شدید گروههای مقاومت مواجه شده و حزب‌الله عراق و جنبش نجباء در بیانیه‌ای گفته‌اند که هر نیروی آمریکایی تحت هر عنوانی را در عراق هدف قرار خواهند داد و تمامی نیروها باید از عراق خارج شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آدم حسابی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    نگو که ظریف الان دق میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس