کد خبر 1254249
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
اتهام دوپینگ به سریعترین مرد جهان

قهرمان دو صد متر کشور ایتالیا در مسابقات المپیک توکیو با اتهام دوپینگ مواجه شده است.

به گزارش مشرق، جیووانی مالاگو، رئیس کمیته المپیک ایتالیا (CONI) اتهام دوپینگ علیه لامونت مارسل جیکوبز، قهرمان المپیک دو 100 متر ایتالیا را شرم آور و ناخوشایند خطاب کرد.

جیکوبز روز یکشنبه طلای المپیک را به دست آورد و رکورد 9.80 ثانیه اروپا را در فینال توکیو ثبت کرد، با وجود اینکه تا امسال و پیش از رقابت‌ها او کمتر از 10 ثانیه را ثبت نکرده بود.

با این حال، پیروزی غیرمنتظره این ورزشکار 26 ساله باعث شد واشنگتن پست بنویسد که "تاریخ دوومیدانی به پیشرفت ناگهانی و عظیم این ورزشکار مظنون است" -اشاره ای به موارد قبلی دوپینگ مشاهده شده در المپیک و رقابت‌های قهرمانی جهان دوومیدانی. این مقاله می‌افزاید: "جیکوبز بدون تردید شایسته تقدیر است، اما ورزش او چنین نیست."

روزنامه تایمز نوشت که در تاریخ تاریک دو و میدانی این قهرمانی بدین معناست که ورود هر ستاره جدید به افراد شکاک هشدار می دهد".

اما مالاگو هرگونه پیشنهاد خلاف را رد کرد. مالاگو در گفتگو با رادیو 1 گفت: "اظهارات برخی از همکاران شما(خبرنگاران) از هر نظر باعث تأسف و خجالت شدید است. ما در مورد ورزشکارانی صحبت می‌کنیم که در این مورد تحت کنترل‌های سیستماتیک و روزانه ضد دوپینگ قرار می‌گیرند. هنگامی که شما یک رکورد ملی یا حتی قاره‌ای ثبت می‌کنید، این تعداد دو برابر می‌شود، به طوری که او می‌گوید تعداد آزمایشات چشمگیر است. این واقعاً چیزی ناخوشایند است، نشان می‌دهد که چگونه برخی قادر به پذیرش شکست نیستند."

جیکوبز یکی از چندین ورزشکار برجسته‌ای بود که در هنگام مسابقه کسب طلا کفش‌های جدیدی با کف کربن برای "افزایش و بهبود عملکرد" ​​پوشیده بود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس