کد خبر 1254214
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
ممنوعیت ورود به مبارکه اصفهان

رئیس پلیس راهور تهران گفت: دوبرابر شدن هزینه جریمه، ممنوعیت رانندگی تا پایان عمر و توقیف طولانی مدت خودرو ازجمله مجازات‌هایی است که با هماهنگی دستگاه قضا برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، دو هزار و ۸۱۸ راننده پرخطر شناسایی و در قالب قرارگاه کنترل سرعت از آنها تعهد اخذ شده است.

وی افزود: برخی از آموزش‌های لازم به این رانندگان حین اخذ تعهد داده شده است و اگر بعد از زمان تعهد این رانندگان رفتار پرخطر حین رانندگی داشته باشند با هماهنگی دستگاه قضا مبلغ جریمه آنها افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رانندگان پرخطر تهرانی کدامند؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه قرار است هزینه تخلف رانندگان پر خطری که پلیس بارها به آنها تذکر داده است افزایش پیدا کند، گفت: دو برابر شدن مبلغ جرایم برای این افراد حداقل مجازاتی است که برای این رانندگان در نظر گرفته‌ایم.

محرومیت رانندگی تا پایان عمر از دیگر جرایم در نظر گرفته شده برای رانندگان پرخطر

حمیدی بیان کرد: البته جرایم دیگری هم برای این رانندگان در نظر گرفته‌ایم، به عنوان مثال ممکن است راننده متخلف تا آخر عمر از رانندگی محروم شود و یا اینکه خودروی او برای طولانی مدت توقیف شود.

وی با اشاره به اینکه برخورد با رانندگانی که بارها به آنها تذکر داده شده است اما همچنان رفتار پرخطر ترافیکی دارند فقط مربوط به خودروهای شخصی نمی‌شود، گفت: اگر خودروهای سازمانی، دولتی و اداری تخلفشان زیاد شود ما سازمان یا اداره را موظف به برخورد با آن راننده می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: بعد از ۶ ماه اگر راننده پرخطر تخلفی نکند نمره منفی او پاک می‌شود.

بعد از کرونا طرح ترافیک باید صد درصد اعمال شود یعنی به شرایط قبل کرونا بازگردد حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس چه نظری در ارتباط با تغییر ساعت طرح ترافیک دارد، گفت: کمسیون مشترکی بین پلیس، شهرداری و سازمان‌های دیگر به نام شورای ترافیک وجود دارد، هرگونه تصمیم برای کاهش یا افزایش محدودیت‌ها در آن کمیسیون مطرح و در نهایت تصمیم گیری می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس متناسب با شرایط برای کاهش یا افزایش طرح ترافیک نظرش فرق می‌کند، الان که شرایط کرونایی است ایجاب می‌کند که طرح ترافیک ۵۰ درصدی اعمال شود، اما ان‌شاءالله بعد از کرونا طرح ترافیک باید صد در صد اعمال شود یعنی به شرایط قبل کرونا بازگردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مقدس IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    بیشتر مرتکبین رانندگی پر خطر و حادثه ساز مربوط به یه مشت ارازل و اوباش فاسد و مفت خور با ماشینهای بزک دوزک شده هستند ، تنها راه چاره بنظر من بعد از دو بار جریمه سنگین و توقیف موقت در مرحله سوم مصادره خودروهایشان هست .
    • م.س IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      داداش انها پولدار هستند خودرو انها را توقیف کنی یکی دیگه میخرند تنها راه چاره گرفتن گواهینامه و اطال ان تا اخرعمراست که پلیس توان این کار را ندارد زیرا قسمتی از انها جز اوباش هستند و بقیه البته نورچشمی ها و فرزندان ازمابهتران
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    بهترین کاره گواهینامه آنها را برای مدام العمر باطل کنید واقعا بعضی ها باید بهشون برخورد شدید کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس