کد خبر 1254178
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
هواشناسی نمایه پیش بینی وضع هوا نمایه

سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار برای ۱۰ استان از تداو بارش باران،‌رعدوبرق و وزش باد موقتی طی امروز تا شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان،‌ قزوین، جنوب غرب اصفهان، نیمه غربی یزد، البرز،‌ تهران،‌ شمال سمنان،‌ گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی باران ۵ روزه در ۲۴ استان کشور

جمعه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران،‌البرز و تهران و شنبه هفته آینده ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده همراه با وزش باد و رعدوبرق رو خواهد داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از یکشنبه تا اواخر هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و آسمانی صاف پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ : چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب کرمان، شمال و غرب و شرق هرمزگان، غرب یزد، جنوب و غرب کرمان، نوار غربی اصفهان، کرمانشاه، همدان، لرستان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ : ارتفاعات استانهای مازندران، تهران، البرز، سمنان و جنوب گلستان.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، برخورد صاعقه و خسارت ناشی از بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای.

توصیه: اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از ساختمان های نیمه کاره و تابلوها و تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    متاسفانه هواشناسی با خودشیرینی برای بردن نام استانها مردم آوج را که در مرز استان همدان و 100 کیلومتر همدان است دچار غفلت کردند جون آنها با آب و هوای همدان در چالش هستند - درسیل آوج ویرانی بار آمد و جندین نفر جان سپردند - تعصب بیجای هواشناسی برای نبردن نام استان همدان مشکل ساز است اصغری می گویند تویسرکانی است بعد از جلای وطن با همشهریانش لج دارد از طرفی و گزارش کلی با عنوان استان و عدم توانائی تعیین نقاط آسیب پذیر از بارانها از نقطه ضعفهای سیستم تمرکزی هواشناسی است و موجب ایجاد همه نوع مشکل برای مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس