روحانی نمایه

در بین دولت‌های پس از انقلاب، دولت حسن روحانی منفی‌ترین کارنامه را در کنترل نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی کشور به جای گذاشت.

سرویس اقتصاد مشرق- نرخ دلار در بازار آزاد در دوره هشت‌ساله حسن روحانی ۶۸۶درصد افزایش یافت تا بی‌سابقه‌ترین گرانی ارز در تاریخ اقتصاد پس از انقلاب رقم بخورد.

دولت دهم نرخ ارز را با قیمت ۳٬۱۸۰ تومان به دولت روحانی تحویل داد اما اکنون دولت روحانی با افزایش بی‌سابقه ۶۸۶درصدی، نرخ ارز را با قیمت ۲۵٬۰۰۰ تومان به دولت رئیسی تحویل داده است.

در بین دولت‌های پس از انقلاب، بعد از دولت روحانی که رتبه اول را از لحاظ گرانی ارز داشته، دولت موسوی با ۳۴۱درصد و دولت رفسنجانی با ۲۹۷درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

افزایش نرخ ارز به معنای کاهش ارزش پول ملی کشور است و ریشه مشکلاتی همچون کاهش قدرت خرید مردم و رشد تورم محسوب می‌شود. دولت روحانی با وجود ادعاهای فراوانی که در زمینه کنترل نرخ ارز مطرح کرد، فاجعه‌بارترین عملکرد را در این زمینه به جای گذاشته است.

دولت روحانی بدترین عملکرد تاریخ در کنترل نرخ ارز را داشت +نمودار

دولت روحانی بدترین عملکرد تاریخ در کنترل نرخ ارز را داشت +نمودار

دولت احمدی‌نژاد که افزایش نرخ ارز در آن همواره مورد تمسخر و انتقاد روحانی و دولتش بود، عملکرد به مراتب بهتری از دولت روحانی در کنترل نرخ ارز داشته است. میزان افزایش نرخ ارز در دولت احمدی‌نژاد ۲۵۲ درصد بود، در حالی که در دولت روحانی ارز ۶۸۶ درصد گران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 9
  • حسین IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    9 3
    بنظرم دولت روحانی 4 سال اول باید دیسکالیته می شد معلوم بود که حسن دولت ضعیفیه از این که مردم رای دادن وا اسفا
  • علی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    7 1
    پس چرا هیچ برخوردی با او نمیشه!!!!؟؟؟؟؟ چرا محاکمه و مجازات نمیشه!!!!؟؟؟؟ چرا با دلارپاشان 18 ملیارد دلاری و60 تن سکه خواران برخورد نمیشه!!!!؟؟؟؟ یا اینکه همه باهمند!!!!!؟؟؟ اللهم عجل لولیک الفرج
  • عمار US ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    6 0
    روحانی بی لیاقت ترین مسئول ایران درطول تاریخ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    6 0
    و اندر حکایت این شیخ.او یک راهزن سر گردنه بود.وچه کشیدند مردم این سرزمین از دست این مصیبت .
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 1
    جوجه رو کی میشمارن؟
    • مریم IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 0
      جوجه روحانی رو؟ اون جوجه رو گربه برد
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    تفکر روحانی وامثالروحانی بدترین مسلمانانند حالا اسمش سکولار باشه مالمسلمین را میدزدند هیچ پیگیری نمیشود ودر بوق میکنند وا اسلاما اقا مال مسلمانان رااز بیدینها پس بگیرین این یکجریان شرک است ک سنگ بناش بعد از پیامبر اکرم شروع شد وامیر المومنین راخانه نشین کرد .
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    عکس این مردک را جمع کنید
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    بدترین را داشت. چه کار خواهید کرد جز ائتلاف مجدد و رفیق بازی . خبری از استیضاح و محاکمه هست؟ چرا فقط جو می دید
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    دولت ویرانگر بنفش بدترین در همه چیز بود از آب و هوا بگیر تا دلار و ماشین و خانه
  • مصطفی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    تو این مملکت قرار نیست هیچ وقت ارزونی اتفاق بیفته. قرار نیست روز خوش ببینیم
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    12 3
    دولت روحانی شدیدترین تحریمهای تاریخ را هم داشت. درآمد ارزی دولتهای مختلف را مقایسه کنید.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    خوب بدترین تحریمها هم نصیبش بود
  • رضا IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 1
    بهترین دولت که دیده ایران تو این چهل و سه سال بعد انقلاب دولت آقای خاتمی بود.فک نکنم رییسی به گرد پای خاتمی هم برسه.
  • حمید IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقا ما چقدر بدیم دیگه از این بابا نه عکسی و نه مطلبی منتشر نکنید؟ حداقل عکسش‌رو نذارید اینقدر نرید رو اعصاب ملت و خاطرات تلخ و زهرماری رو یادآوری نکنید
  • امید IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 0
    یکی از ماموریت این دولت با توجه نفوذ سرویس های خارجه در بطن آن ایجاد نارضایتی و کشاندن اعتراضات با سطح کشور بود که چندین بار اتفاق افتاد 1-افزایش قیمت بنزین 2-تورم 3-قطعی برق 4-کم آبی و ...
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    روحانی رفت، کوشا باشید در آینده نزدیک و دور سرنوشت آقای رئیسی هم به سرنوشت آقایان روسای جمهور اسبق مبتلا نشود.در آن شرایط دیگر چیز برای گفتن نیست، خلیفه کشی بس است، از دول مترقی مثل : چین- هند،-ژاپن و، مالزی و...یاد بگیریم زیاد کارکنیم، پاسخگو باشیم،شعار کم بدهیم،
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    واقعا جا داره رییس دولت خائن وطن فروش اصلاحات رو که با نفت 9 دلار قیمت دلار رو بعد از 8 سال حتی دو برابر نکرد محاکمه کرد! تازه بماند صندوق ذخیره ارزی دهها میلیون دلاری هم به دولت بعد تحویل داد.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    عکس شوم
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    دولت أن گل لیس بدترین عملکرد تاریخ در کنترل نرخ ارز را داشت +نمودار
  • مهدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 1
    امان از غرب پرستان
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    نیمچه دولت الکی احمدی‌نژاد که افزایش نرخ ارز در آن همواره مورد تمسخر و انتقاد روحانی عالی مقام و دولت مکرمش بود، عملکرد به مراتب بهتری از دولت روحانی در کنترل نرخ ارز داشته است. میزان افزایش نرخ ارز در دولت احمدی‌نژاد ۲۵۲ درصد بود، در حالی که در دولت روحانی ارز ۶۸۶ درصد گران شد.در بین دولت‌های پس از انقلاب، بعد از دولت روحانی که رتبه اول را از لحاظ گرانی ارز داشته، دولت موسوی با ۳۴۱درصد و دولت رفسنجانی با ۲۹۷درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. افزایش نرخ ارز به معنای کاهش ارزش پول ملی کشور است و ریشه مشکلاتی همچون کاهش قدرت خرید مردم و رشد تورم محسوب می‌شود. دولت روحانی با وجود ادعاهای فراوانی که در زمینه کنترل نرخ ارز مطرح کرد، فاجعه‌بارترین عملکرد را در این زمینه به جای گذاشته است.نرخ دلار در بازار آزاد در دوره هشت‌ساله حسن روحانی ۶۸۶درصد افزایش یافت تا بی‌سابقه‌ترین گرانی ارز در تاریخ اقتصاد پس از انقلاب رقم بخورد.در بین دولت‌های پس از انقلاب، دولت حسن روحانی منفی‌ترین کارنامه را در کنترل نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی کشور به جای گذاشت.دولت روحانی بدترین عملکرد تاریخ در کنترل نرخ ارز را داشت .
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    خاتمي حتي كساني كه تا به حالا نفرينش مي كنند اقرار مي كنند بهترين عملكرد داشت ديروز جدولي به اين شكل درباره احداث نيروگاه هم ديدم تقريبا به اين شكل بود
  • US ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    شورای امنیت در ماجرای کشتی اسرائیلی با مخالفت‌های روسیه، نتوانست قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند، ولی از طرف دیگر انگلیس، آمریکا و اسرائیل به‌دنبال ایجاد یک اجماع بین‌المللی علیه ایران هستند تا برای خودشان توجیه پیدا کنند که اگر ایران وارد مذاکره نشود، تحریم‌ها را اضافه کنند و شاید هم اسرائیل هم بخواهد دست به اقدامات تلافی‌جویانه علیه ایران بزند که بحثی جداگانه است و تابه‌حال هم این کار را انجام داده است. اما اینکه برجام به کجا خواهد رسید، چندان اهمیتی ندارد که چه کسی به ریاست جمهوری رسیده بلکه اهمیت در این است که مجموعه نظام می‌خواهد همان نگاه سنتی را نسبت به برجام داشته باشد که تغییری به‌وجود نخواهد آمد و آمریکا هم از موضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. ما باید برای یک برجام جدید تصمیم بگیریم و همانطور که هم سخنگوی وزارت خارجه و هم سخنگوی کاخ سفید گفته؛ ایران نباید فرصت برای تجدیدنظر در برجام جدید را طولانی‌مدت کند. شرایط حساسی است و ایران هم با نمایش قدرتی که از خودش نشان داده، شاید بخواهد بر سر میز مذاکره امتیاز بیشتری از آمریکایی‌ها بگیرد. بنابراین مساله برجام از یک‌ طرف پیچیده شده و از طرف دیگر آمدن آقای رئیسی، مشکلی را در کوتاه‌مدت حل نمی‌کند، برای اینکه از جهت منابع داخلی در تنگنا هستیم، معیشت مردم با مشکل مواجه است. پس باید نوع نگاه‌مان را به برجام تغییر دهیم؛ سیاست خارجی‌مان را مورد بازبینی قرار دهیم، نوع داوری‌مان را نسبت به جهان تغییر دهیم. این بی‌اعتمادی نسبت به قواعد بین‌المللی مشکلاتی را برای ما به‌وجود آورده است. درواقع برجام جدید آمریکا با برجام 2015 تفاوت دارد، چون عمر برجام 2015، سال 2023 برای کنترل موشکی از بین می‌رود و به‌همین دلیل طرف مقابل به‌دنبال یک برجام جدید است. همان‌طور که آقای بایدن هم در نخستین سخنرانی‌اش در کاخ سفید اعلام کرد که آماده مذاکره بر سر برجام با ایران هستیم منتها ممکن است قید زمانی تا سال 2050 ادامه پیدا کند. ما خواهان این هستیم که به برجام گذشته برگردیم ولی آمریکایی‌ها طرح جدیدی برای برجام دارند که قید زمانی را طولانی‌تر کنند. ازطرفی اختلاف ما با آمریکا بر سر مذاکرات وین هم که به هیچ نتیجه‌ای نرسید بر سر این بود که آمریکا غیر از مساله برجام، انتظارات دیگری هم از دارد، ازجمله موضوع حقوق بشر و بحث موشکی.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 1
    من به روحانی رای دادم ولی هیچ وقت دوستش نداشتم .سخت می شود روحانی را دوست داشت .ولی رئیسی با ادبیاتش خیلی محبوب است .مودب . مهربان .کارکن . خدایا به ابروی امام زمان قسمت می دهم رئیسی را کمک کن دشمن شاد نشود . رییسی الگوی مردم مومن و شیعه علی ع است .نه افراطی است و نه تفریطی مرد قانون و خدمت . انچه خوبان همه دارند رئییسی تنهایی دارد . مخبر را درست نمی شناسم ولی می گویند خیلی به مردم کمک کرده .
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    الحمدالله 8سال دوره : ( نکبت و فلاکت و دزدی و رانت و غارت ) مملکت به پایان رسید . اما باید با ( ترک فعل کنندگان مدیران دزد ) به شدت برخورد شود تا درسی برای ایندگان شود . .علی برکت الله .
  • DE ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    دولت روحانی بدترین عملکرد تاریخ در کنترل نرخ ارز را داشت +نمودار/ من با دوستم اختلاف زیادی پیدا کردیم او طرفدار روحانیست و میگوید روحانی نمونه موفق ریاست جمهوری بود .بهش میگم روحانی؟ نمونه؟ کو نمونه ؟ فقط یه نمونه موفقیت را نشان بده در کدام زمینه موفق بوده .طرفدارهاش واقعا مشنگ هستند همه شون با رای خود در خرابی کشور سهیم هستند. نمونه؟! هههههه
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    لعنت ابدی خدا بر : حسن روحانی و مدیران دزدش .
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    خیر نبینی خائن
  • ایرانی باغیرت IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    دولت روحانی گند زد به اقتصاد وبدون اقتدار و غربگرایی فراوان متکی به دولت های غربی و اروپایی خراب کرد خراب پدر مردم رو درآورد .
  • US ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    3 0
    سلام بر دلار ۴۲ هزار تومانی
  • م IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    احمق ترین رئیس جمهور ایران حسن فریدون و دزد نابکارش داداشش حسین فریدون بود که لعنتی ثروت ملی رو به یغما برد. خدا لعنتشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس