کرونا

جدیدترین آمار رسمی مربوط به مبتلایان و جانباختگان کرونایی در آمریکای لاتین، از سوی وزارت بهداشت کشورهای این منطقه اعلام شد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی منابع رسمی بهداشتی در کشورهای حوزه آمریکای لاتین، شمار جان باختگان و مبتلایان کرونایی در برخی از این کشورها، به نسبت روزهای گذشته، کاهشی نسبی را نشان می‌دهند.

بر اساس این گزارش، آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت کشورهای برزیل، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، شیلی و پاراگوئه حاکی از کاهش نسبی شیب آماری مبتلایان و جان باختگان کرونایی در برخی از این کشورها بوده که مشروح این آمار به شرح ذیل است:

برزیل

وزارت بهداشت برزیل در آخرین گزارش خود اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونا با مرگ ۳۸۹ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۵۷ هزار و ۲۲۳ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان نیز با شناسایی ۱۵ هزار و ۱۴۳ مورد جدید طی این مدت به ۱۹ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۵۰۱ نفر افزایش یافت.

مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک نیز از فوت ۲۴۵ نفر دیگر طی یک روز گذشته بر اثر ابتلاء به کرونا خبر داد. مجموع قربانیان کرونا در این کشور به ۲۴۱ هزار و ۲۷۹ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا نیز با شناسایی ۶ هزار و ۵۰۶ مورد جدید طی این مدت به ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۴۹۸ نفر افزایش یافت. همچنین شمار بهبود یافتگان نیز به ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۶۸ نفر رسیده است.

مکزیک با بیش از ۱۲۶ میلیون جمعیت شانزدهمین کشور جهان به لحاظ فراوانی موارد ابتلاء به کرونا به شمار می‌رود.

آرژانتین

وزارت بهداشت آرژانتین در آخرین گزارش خود اعلام کرد ۲۷۳ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع قربانیان به ۱۰۶ هزار و ۴۵ نفر رسید. شمار مبتلایان به کووید -۱۹ با شناسایی ۱۱ هزار و ۱۸۳ مورد جدید در شبانه‌روز گذشته، به ۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۳۰ نفر رسید.

شمار بهبودیافتگان در آرژانتین نیز به ۴ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۷۳ نفر افزایش یافت. آرژانتین با بیش از ۴۵ میلیون جمعیت هشتمین کشور جهان به لحاظ فراوانی موارد ابتلاء به کرونا به شمار می‌رود.

کلمبیا

وزارت بهداشت کلمبیا نیز اعلام کرد که با فوت ۲۱۸ تن دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا شمار کل جان باختگان به ۱۲۱ هزار و ۲۱۶ نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کووید -۱۹ در کلمبیا با شناسایی ۶ هزار و ۶۳۶ مورد جدید به ۴ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۵۰ نفر رسید.

آمار بهبودیافتگان نیز به ۴ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۱۷۶ نفر افزایش یافت. کلمبیا با حدود ۵۰ میلیون جمعیت، نهمین کشور جهان به لحاظ فراوانی موارد ابتلاء به کرونا به شمار می‌رود.

شیلی

وزارت بهداشت شیلی امروز درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد که شمار قربانیان با مرگ ۸۸ بیمار دیگر طی شبانه‌روز گذشته به ۳۵ هزار و ۶۱۶ نفر رسید. با شناسایی ۹۲۱ مورد جدید شمار مبتلایان به ۱ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۸۵۲ نفر افزایش یافت.

تاکنون ۱ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷ نفر از مبتلایان به کرونا در شیلی بهبود یافته‌اند.

پاراگوئه

وزارت بهداشت پاراگوئه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ نفر به‌دلیل ابتلاء به کرونا جان باخته و ۳۳۳ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. بنابراین، شمار قربانیان کرونا به ۱۵ هزار و ۸۶ نفر و شمار کل مبتلایان نیز به ۴۵۳ هزار و ۳۱ نفر رسید.

تاکنون ۴۲۲ هزار و ۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور بهبود یافته‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس