کد خبر 1253704
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
ریزش مو

پزشکان هندی شاهد هجوم گسترده ای از بیماران دچار ریزش مو پس از ابتلا به کووید۱۹ هستند.

به گزارش مشرق به نقل از زی نیوز، کارشناسان بهداشت توضیح می‌دهند که شروع ناگهانی ریزش مو عمدتاً به دلیل استرس، سوءتغذیه و واکنش‌های التهابی ناشی از بیماری عفونی ایجاد می‌شود. در حالت عادی یک فرد می‌تواند تا ۱۰۰ مو در روز از دست بدهد، اما ریزش مو می‌تواند منجر به از دست دادن ۳۰۰-۴۰۰ مو در روز شود.

بیشتر بخوانید:

ریزش موی ناشی از ویروس کرونا دائمی خواهد بود؟

«شاهین نور یزدان»، مشاور ارشد جراحی زیبایی و پلاستیک بیمارستان‌های ایندراپراستا آپولو دهلی نو، در این باره می‌گوید: «ما شاهد افزایش دو برابری تعداد بیمارانی هستیم که از مشکلات مربوط به ریزش مو شکایت می‌کنند. التهاب پس از کووید ۱۹ یکی از عوامل اصلی در این زمینه است. کمبودهای ناشی از مصرف تغذیه‌ای نادرست، تغییرات ناگهانی وزن، اختلالات هورمونی کاهش سطح ویتامین D و B۱۲ از دلایل عمده ریزش زیاد موها پس از کووید ۱۹ است.»

با این حال، این وضعیت که ۱ تا ۱.۵ ماه پس از ابتلاء به کووید ۱۹ ایجاد می‌شود موقتی است و با درمان در طول ۲-۳ ماه بهتر می‌شود.

به گفته محققان، وقفه در رشد فولیکول‌های مو به دلیل عفونت حاد نظیر کووید ۱۹ است که موها را به مرحله ریزش یا مرده (مرحله تلوژن) سوق می‌دهد. و موهای مرده پس از چند هفته به طور خودکار می‌ریزند.

نوریزدان افزود: «در موارد خفیف، بهبود به صورت خودکار انجام می‌شود. در موارد شدید، مصرف مکمل موی خوب حاوی بیوتین و اسیدهای آمینه، آهن و سایر مواد معدنی به همراه یک پپتید حاوی سرم تجویز می‌شود.»

در دوران نقاهت پس از کووید ۱۹، افراد باید از رژیم غذایی مغذی به همراه منابع خوراکی طبیعی حاوی ویتامین‌ها و آهن استفاده کنند. کمبود آهن می‌تواند ریزش مو را تسریع کند و مصرف رژیم غذایی غنی از پروتئین و رژیم غذایی متعادل می‌تواند خود راه حلی برای کاهش ریزش مو باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    جدید نیست بابا پارسال که کرونا گرفتم بعد از 2 الی 3 ماه ریزش مو داشتم. این مشکل رو حداقل تو 4 نفر از کسایی که کرونا گرفتن بودن هم دیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس