سفیر چین: از حاکمیت، استقلال و کرامت ملی سوریه حمایت می‌کنیم - کراپ‌شده

سفیر چین در دمشق گفت پکن از دولت و ملت سوریه برای حفظ حاکمیت، استقلال و کرامت ملی حمایت کرده و مداخلات خارجی و سیاست اعمال زور را رد می‌کند.

به گزارش مشرق، «فنگ بیائو» سفیر چین در دمشق تأکید کرد که روابط چین و سوریه در مرحله جدید، شاهد توسعه بیشتر خواهد بود.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از بیائو گزارش داد، سوریه از نخستین کشورهای عربی بود که با چین، روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پکن نیز، از تلاشهای سوریه برای «حفاظت از حاکمیت ملی و حفظ اراضی» آن حمایت می‌کند.

وی بیا اینکه روابط سوریه و چین، مانند یک دوست وفادار است، گفت که سوریه همچنان یکی از مهمترین شرکای اقتصادی و تجاری چین در منطقه خاوری میانه است و پیش از جنگ علیه سوریه، پکن بزرگترین صادرکننده به این کشور بود.

بیائو تأکید کرد که با وجود تحریمهای آمریکا و کشورهای غربی، چین، مهمترین شریک تجاری سوریه است و به این کشور کمک می‌کند.

سفیر چین با اشاره به کمک دو میلیارد و 40 میلیون یوانی این کشور به سوریه، تصریح کرد، پکن به دمشق کمکهای پزشکی مانند 300 هزار دز واکسن کرونا ارائه کرده است.

وی درباره سفر «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین به سوریه هم گفت که دیدار وی با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه، «دوستانه و عمیق» بوده است.

بیائو درباره پیامهای این سفر تصریح کرد، پیام سفر این بود که چین از دولت و ملت سوریه برای حفظ حاکمیت، استقلال و کرامت ملی حمایت کرده و مداخلات خارجی و سیاست اعمال زور را رد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس