کد خبر 1253604
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

پرونده ۳۰ شرکت برای طرح در جلسه هیئت پذیرش در دست بررسی و تکمیل مدارک و مستندات است، علاوه بر این پرونده ۱۴ شرکت در جریان درج و ۸ شرکت نیز در حال انجام اقدامات لازم برای عرضه اولیه هستند.

به گزارش مشرق، معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس، در پاسخ به این پرسش که ظرفیت پذیرش شرکت‌ها تا پایان سال در بورس تهران چقدر است؟ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴ شرکت در بورس تهران پذیرش، ۵ شرکت درج و ۷ شرکت عرضه شده‌اند.

مجید نوروزی افزود: شرکت‌های مختلفی برای عرضه اولیه سهام خود در حال تکمیل مدارک و مستندات مربوطه هستند. این شرکت‌ها در صنایع متعددی از قبیل پتروشیمی، لیزینگ، آرایشی و بهداشتی، فولاد، تولید گوشت مرغ، سرمایه‌گذاری، سیمان، گروه مالی، تولید برق و … فعالیت می‌کنند.

وی یکی از فعالیت‌های اصلی بورس اوراق بهادار تهران را پذیرش انواع اوراق بهادار دانست و گفت: سهام شرکت‌ها، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله برخی از این اوراق هستند.

نوروزی افزود: در راستای پذیرش سهام شرکت‌های جدید برنامه‌هایی در دستور کار مدیریت پذیرش و معاونت ناشران و اعضا قرار دارد. ارتباط مناسب و مؤثر با سازمان خصوصی سازی و حضور در جلسات این سازمان برای آماده سازی شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری به منظور پذیرش، درج و عرضه در بورس اوراق بهادار تهران، یکی از این برنامه‌ها است.

معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس ادامه داد: انجام اقدامات لازم در راستای شناسایی آن دسته از شرکت‌های واجد شرایط عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، به منظور پذیرش، درج و عرضه در بورس اوراق بهادار تهران، همچنین تهیه دستورالعمل رتبه بندی مشاوران پذیرش و پیگیری تصویب آن در هیأت مدیره بورس تهران در راستای ارتقای کیفی فرایند پذیرش و شناسایی مشاوران برتر از دیگر برنامه‌های در دستور کار مدیریت پذیرش و معاونت ناشران و اعضای شرکت بورس است.

نوروزی، بهبود فرآیندها در سامانه الکترونیکی پذیرش و همچنین برقراری ارتباط مؤثر با هلدینگ‌ها و مجموعه‌های مختلف خصوصی، دولتی و عمومی برای شناسایی شرکت‌های واجد شرایط پذیرش در بورس تهران را از دیگر برنامه‌های مورد نظر در راستای پذیرش سهام شرکت‌های جدید عنوان کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس