کد خبر 1253116
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
مکزیک

شهروندان مکزیک قرار است امروز با شرکت در یک همه پرسی ملی، به طرح دولت این کشور در خصوص محاکمه پنج تن از رؤسای جمهور قبلی مکزیک رأی دهند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شهروندان مکزیک قرار است امروز با شرکت در یک همه پرسی ملی، به طرح دولت این کشور در خصوص محاکمه پنج تن از رؤسای جمهور قبلی مکزیک رأی دهند.

بر اساس این گزارش، این طرح که توسط «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» پیشنهاد شده، منجر به برانگیخته شدن فضای اجتماعی در مکزیک شده است. مخالفین طرح معتقدند رئیس جمهور مکزیک در پس اجرای این همه پرسی تنها اهداف سیاسی و حزبی خود را دنبال می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک پیشتر، دولت‌های قبلی این کشور را به فساد گسترده متهم کرده و ابراز امیدواری کرده بود که تعداد شرکت کنندگان در این همه پرسی به حد مطلوب برسد.

لازم به ذکر است، دستکم ۴۰ درصد از جمعیت ۳۷ میلیون نفری مکزیک باید برای اجرایی شدن طرح پیشنهادی رئیس جمهور این کشور در خصوص لزوم محاکمه رؤسای جمهوری قبلی، در جریان همه پرسی، به آن رأی مثبت دهند. این در حالیست که بسیاری از کارشناسان نسبت به وقوع چنین رخدادی ابراز تردید کرده‌اند.

دسته‌ای از مخالفین این طرح نیز معتقدند با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بر مکزیک و همچنین شیوع کرونا در این کشور، اجرای چنین همه پرسی اشتباه بوده و صرفاً بر اساس اهداف سیاسی مانوئل لوپز طراحی شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس