کد خبر 1252757
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: کشور گران اداره می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور گران اداره می‌شود، گفت: باید در جریان کاهش کسری بودجه هزینه‌های جاری مدیریت و فکری برای تامین منابع پایدار درآمدی کرد.

به گزارش مشرق، مهدی طغیانی، با اشاره به چگونگی به حداقل رساندن کسری بودجه، گفت: اصل اول جلوگیری از کسری بودجه، مدیریت هزینه‌های جاری کشور است.

ببینید:

فیلم/ نماینده مجلس: محدودسازی اینترنت در کار نیست

وی افزود: شما تا زمانی که هزینه‌های جاری کشور را مدیریت نکنید، حتی اگر منابع تان را ۱۰ برابر هم بکنید دوباره دچار مشکل خواهید شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کشور گران اداره می‌شود، تاکید کرد: این بدین معناست که همان کاری که در بخش خصوصی می‌تواند با «A» مقدار هزینه انجام می‌شود ، تحت نظر دولت «۳A» هزینه می‌شود. لذا این غلط است.

وی تصریح کرد: بنابراین در بحث کاهش کسری بودجه کاری که باید انجام شود یک این است که هزینه‌های جاری مدیریت شود و دوم اینکه فکری برای تامین منابع پایدار درآمدی کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: پرداختن به مباحث مالیاتی، امکانات دولتی و اصلاح ساختار درآمدی حقوق دولتی معادن می‌تواند از جمله منابع پایدار تلقی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال دولت اگر  ظرفیت معادن را  توسعه دهد آن وقت می‌تواند حقوق دولتی بیشتری از این ناحیه کسب کند.

طغیانی بیان داشت: اگر این اتفاقات بیفتد کسری بودجه کم خواهد شد ولی اگر ما کاری به هزینه‌ها نداشته باشیم و به درآمد هم فکر نکنیم سال به سال شکاف کسری بودجه بیشتر خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسیحا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 0
    مسئولین خدوم یکم از پول تو جیبی انگل زاده های مقیم خارج اشون کسر کنن
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 0
    گران اداره نمیشه دزدی میشه
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    5 0
    طرف دزدها را نمیگه که پدر مملکت درآوردن
  • a IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    وقتی خان صفتها حکومت کنند نمیتوانند با هزینه کم کار کنند یک روز هیئت دولت رفته بازدید از استانداری کرج در اونسال صدمیلیون هزینه داشته که یک قلم فاکتور خمیردندان 400 هزار تومان شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس