کد خبر 1252752
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| فضای سایبر؛ مهمترین ابزار حاکمیتی قدرت های بزرگ برای سلطه بر دنیا

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی نه تنها به دنبال کسب و کارهای اینترنتی نیست بلکه به دنبال فراهم آوردن توسعه این کسب و کارهاست.

به گزارش مشرق، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: باید اطلاع‌رسانی بیشتر و دقیق‌تری در رابطه با این طرح صورت می‌گرفت تا مردم با حجم عظیمی از ابهامات و سؤالات در باره این طرح مواجه نشوند.

ببینید:

فیلم/ نماینده مجلس: محدودسازی اینترنت در کار نیست

وی افزود: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی نه تنها به دنبال تعطیلی کسب و کارهای مردم نیست بلکه به دنبال آن است که زمینه‌ای را فراهم کند که این کسب و کارها در فضایی امن رونق بیشتری هم پیدا کند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: همچنین طرح مذکور به هیچ وجه به دنبال تعطیلی پلتفرم‌های خارجی نیست که در این باره باید بگویم برای مثال اینستا و واتساپ به هیچ عنوان مسدود نمی‌شوند.

جوکار خاطرنشان کرد: روند کاری این طرح در مجلس به گونه‌ای بوده که نمایندگان فقط در رسیدگی به این طرح در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کرده‌اند تا طرح مذکور در یک فضای کاملا کارشناسی و تخصصی و با حضور کارشناسان ذی ربط در یک کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر مصوبه مجلس در این باره به هیچ وجه به عنوان قانون دائمی نیست و تنها به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد؛ چراکه هر طرحی که در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی در مجلس تصویب شود، یک قانون آزمایشی است و قانون دائمی باید در صحن تصویب شود.

 رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: بر این اساس پس از اجرای آزمایشی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی ایرادات آن شناخته شده و در قانون دائمی آن که در صحن مجلس تصویب می‌شود، رفع خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    مگه فقط اینستاگرام و واتس اپ مهمه. چرا باید یوتیوب برای ما ممنوع بشه. چه چیز خلافی در یوتیوب هست من که جز ویدیوی آموزشی مفید چیزی نمی‌بینم. چرا باید مانع پیشرفت و افزایش مهارت و آگاهی مردم بشین. اون هم وقتی کمبود منابع آموزشی خوب در داخل هست
  • DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    پیامبر گفتن علم رو فرابگیرید حتی از کفار اون وقت شما دسترسی ما به سایتهای آموزشی و کاربردی مفید خارجی رو میگیرید. ظلم نکنید
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    شما فکر میکنید مثلا اینستا مسدود بشه مردم آپ ایرانی نصب میکنن مردم بخاطر آزاد و ناشناس بودم از اینستا و تلگرام و .. استفاده میکنن وگرنه ده درصد افرادی که توی آپ خارجی هستن آپ ایرانی نصب نمیکنن خب کسی هم که کسب و کار اینترنت داره مهم براش تعداد افراد هستش که مطمئنا تو آپ ایرانی خیلی کمتره و به درد تبلیغ نمیخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس