«وسوسه‌های ناتمام» به سرانجام رسید/ اثر عاشورایی ابراهیم حسن‌بیگی

تازه‌ترین اثر ابراهیم حسن‌بیگی که به واقعه عاشورا می‌پردازد از سوی کتابستان معرفت روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین اثر ابراهیم حسن‌بیگی که به واقعه عاشورا می‌پردازد از سوی کتابستان معرفت روانه بازار نشر شد.

داستانی که نویسنده برای ما تعریف می‌کند از آن جنس داستان‌ها نیست که گذشت ایام بتواند کهنه‌اش کند و دردش را به سرانجام برساند. سیزده قرن گذشته، چیزی هم تا پایان قرن چهاردهم نمانده است اما حرف‌های جوان عاشق‌پیشه کوفی تمام نشده است. انگار وسوسه‌های ناتمام فرصتی است تا او فرصتی پیدا کند تا از آتشی که در آن می‌سوزد کمی دورتر شود. اما آیا او می‌تواند؟ رمان وسوسه های ناتمام روایت‌گر بخشی از این ماجرای کربلا است.

قهرمان داستان پسری است کوفی. شغلش آهنگری است. در بحبوحه روزهای قبل از خروج لشگر عمر سعد از کوفه، سفارش بزرگی برای ساخت اسلحه دریافت می‌کند این اتفاق نه تنها برایش نان دارد که چیز دیگری هم در دامانش می‌گذارد. عشق به دختر یکی از بزرگان کوفه. بزرگی که می‌تواند زندگی‌اش را زیر و رو کند.

مشکلات ایوب یکی و دوتا که نیستد. کسی که والدینش از محبان امام علی و فرزندانش هستند چگونه خواهند توانست تن به این وصلت بدهند؟ حتی قبل‌تر، چگونه راضی خواهند ش زور بازوی فرزندشان، شمشیر و نیزه شود تا علیه حسین‌بن علی استفاده شود؟برگزیده کتابخانه مونیخ آلمان، سبک و سیاق متفاوتی را در این اثر انتخاب کرده است. تنها با یک اثر تاریخی مواجه نیستیم. حس و حال متفاوت داستان را می‌توان از همان جملات ابتدایی داستان فهمید.آنجا که راوی می‌گوید: مادرم نه گذاشت و نه برداشت. زل زد به چشم‌هایم و پرسید: «عاشق شدی؟»

کتابستان معرفت، وسوسه‌های ناتمام را در ۱۶۴ صفحه و با قیمت ۳۳ هزار تومان روی پیشخان کتابفروشی‌ها آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس