کد خبر 1252455
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
موشک جاولین

وزارت امور خارجه آمریکا با فروش ۳۰۰ تیر موشک جاولین به تایلند موافقت کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که موافقت خود را فروش موشک های ضد زره جاولین ساخت این کشور به تایلند اعلام کرده است. تایلند به دنبال خرید ۳۰۰ تیر موشک ضد زره جاولین به همراه ۵۰ واحد کنترلی این موشک است. ارزش این قرارداد در حدود ۸۳.۵ میلیون دلار برآورد شده است. این موشک ها جایگزین تفنگ های ضد زره بدون عقب نشینی ۱۰۶ میلی متری در خدمت ارتش تایلند خواهد شد.

تایلند از آمریکا موشک ضد زره می خرد+عکس

موشک ضد زره جاولین با کد FGM-۱۴۸ ساخت شرکت های ریتهون و لاکهید مارتین است و می تواند با اهدافی در فاصله ۲۷۵۰ الی ۴۷۵۰ متری بسته به پروفایل پروازی خود موشک جاولین درگیر شود. این موشک از سیستم هدف یابی آشیانه یاب فروسرخ بهره می برد. جاولین از نوع موشک های شلیک کن - فراموش کن بوده و در صورت نیاز می تواند از بالا به طرف هدف خود حمله کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 2
    استفاده از اورانیوم ضعیف شده در این سلاح یوقت برای تایلند بد نباشه! مثلا شورایی امنیت سازمان ملل تحریمش کنه! چقدر من از امریکا بدم میاد...
    • FR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 0
      این سلاح اورانیوم ضعیف شده نداره. آمریکا فقط تو تسلیحات ضد زره انرژی جنبشی خانواده ام ۸۲۹ و گلوله های توپ های ضد هوایی اورانیوم ضعیف شده به کار برده. فقط تسلیحات انرژی جنبشی آمریکا اورانیوم ضعیف شده دارند. البته فرقی در منظور نهایی شما مبنی بر استاندارد های دوگانه آمریکا نمیکنه.
    • ناشناس IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      باید دید حال چین چطوری میشه.آمریکا بدون اجازه چین اگه اینکار رو کرده باشه که حتما کرده اوضاعشون بدتر میشه.
  • افشین IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 0
    یعنی هر موشک ضد زره دویست و پنجاه هزار دلار؟؟!!!من اشتباه حساب میکنم یا اینا دست بندازشون خیلی خوبه؟ خود کفایی یعنی این.خدا خیر بده به تمام مهندسین و دانشمندان ما که ما رو در موشکهای ضد زره اونم در چندین و چند مدل خودکفا کردند والا با این قیمتها و این بودجه کم دفاعی ما باید با تيرکمون سنگی تانک میزدیم. صلح تا شب دعاتون میکنم که امنييت ما رو اینجوری ارزان تامین میکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس