دفتر سازمان ملل در افغانستان هدف حمله قرار گرفت

ساختمان اصلی سازمان ملل در هرات افغانستان هدف حمله قرار گرفت و در طی آن یک نفر کشته شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، ساختمان اصلی سازمان ملل در هرات افغانستان هدف حمله قرار گرفت.

در این ارتباط، سازمان ملل با انتشار بیانیه ای حمله صورت گرفته در هرات را به شدت محکوم کرد و گفت در نتیجه این حمله حداقل یک نیروی پلیس افغانستان کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

آن گونه که در گزارش سازمان ملل گفته شده، حمله اخیر در هرات ورودی های ساختمان نمایندگی این سازمان را هدف قرار داده و از سوی واحدهای شبه نظامی مخالف دولت کابل صورت گرفته است.

در این حمله البته هیچکدام از کارکنان سازمان ملل آسیب ندیده اند. حمله علیه نمایندگی سازمان ملل در هرات افغانستان همزمان با آن انجام شده که طی چند روز گذشته نواحی حومه هرات شاهد درگیری سنگین میان نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای طالبان بوده است.

چند ساعت پیش از این حمله، منابع دولتی افغانستان اعلام کرده بودند که گروه طالبان در افغانستان متحمل تلفات سنگین شده و این تلفات به طور عمده در حاشیه شهر هرات مرکز استان هرات بوده است که در آنجا نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای بسیج عمومی حداقل ۵۲ نیروی طالبان را از پای درآورده و ۴۷ تن از آن‌ها را نیز زخمی کردند.

هنوز گروه طالبان و یا دیگر گروه های مسلح در افغانستان واکنشی به این حمله نداشته اند، اما از زمان آغاز خروج بی مسئولانه آمریکا از افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور به شدت دچار تنش شده و گروه طالبان به پیشروی های قابل توجهی در میدان نظامی دست پیدا کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس