کد خبر 1252181
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
ویروس کرونا در بدن یک زن روس ۳۱۸ روز زندگی کرد

یک بیمار روس به کرونا مبتلا شد که در بدن او ویروس کرونا رکورد زد و ۳۱۸ روز زنده ماند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، دکتر علوم زیستی در روسیه پروفسور گرگوری بازیکین اعلام کرد که یک مورد منحصر به فرد از یک بیمار روس تشخیص داده شده است که در بدن او ویروس کرونا رکورد زد و ۳۱۸ روز زنده ماند. این ویروس شناس در این باره در صفحه فیس بوک خود اطلاعاتی را منتشر کرد.

او گفت: برای اکثر افراد، کووید یک بیماری حاد است که بیش از چند هفته طول نمی‌کشد؛ اما اتفاق می‌افتد که ویروس در شرایطی که در حال تکامل است، به مدت طولانی تری در بدن فرد تکثیر می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که به دلایلی سیستم دفاعی فرد سرکوب شده باشد. طبق اطلاعات او، پرونده این زن روسی یک رکورد جهانی دارد.

به گفته این دکتر، در این مدت ویروس در بدن بیمار تقریباً دو برابر سریعتر تکامل یافته است، در حالی که بیمار پادتنی ترشح نکرده بود. همکاران ویروس شناس اظهار کردند که تکامل ویروس با «فرار پپتیدهای ویروسی از ایمنی سلول T همراه است».

در اظهار نظرهای ارسال شده، اوکسانا استنویچ، متخصص بیماری‌های عفونی، توضیح داد که در مورد یک بیمار سرطانی ۴۰-۵۰ ساله صحبت می‌کنیم (سن دقیق برای حفظ اسرار پزشکی مشخص نشده است). در نهایت با کمک درمان‌های ویژه، پزشکان موفق به درمان بیمار شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس