کد خبر 1252088
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
بدافزار جاسوسی اسراییل پگاسوس

«برونو لومر» با بیان این که دولت فرانسه مشغول تحقیق درباره جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» است، گفت این بررسی شامل گوشی همراه وی نیز شده است.

به گزارش مشرق، تلفن همراه «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه برای مشخص شدن این مسئله که آیا به جاسوس‌افزار صهیونیستی موسوم به «پگاسوس» آلوده است یا خیر، مورد بررسی قرار گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این سیاستمدار فرانسوی امروز (جمعه) گفت: «ما در مرحله تحقیق هستیم و این شامل دستگاه شخصی من هم هست». او اما از توضیح بیشتر در خصوص تحقیقات خودداری کرد. 

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد بدافزاری به نام پگاسوس

طبق تحقیقات انجام شده توسط ۱۷ سازمان رسانه‌ای، جاسوس‌افزار پگاسوس محصول شرکت صهیونیستی «گروه ان‌اس‌اُو» برای هک تلفن‌های هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. 

بیشتر بخوانید:

تل‌آویو خطاب به پاریس: گزارش‌ها درباره پگاسوس را جدی می‌گیریم

بعد از طرح این احتمال که ممکن است «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز یکی از ۵۰ هزار هدف این جاسوس‌افزار بوده باشد، وی دستگاه تلفن همراه و شماره خود را تغییر داد.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست مسئله جاسوس‌افزار پگاسوس را جدی بگیرد. بعد از انتقاد شدید ماکرون درباره این مسئله، وزارت جنگ تل‌آویو از تحقیق در این‌ خصوص خبر داد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه طی دیدار با «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه گفت که گزارش‌ها درباره جاسوس‌افزار تولید یک شرکت اسرائیلی را بسیار جدی می‌گیرند.

سخنگوی دولت فرانسه درباره دیدار وزیر دفاع این کشور با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که پارلی از این فرصت استفاده کرد تا از گانتز بپرسد کابینه تل‌آویو چه اطلاعاتی درباره فعالیت‌های شرکت ان‌اس‌اُو دارد.

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر اخیرا فاش کردند که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

واشنگتن پست به عنوان یکی از رسانه‌های مشارکت‌کننده در تحقیق مذکور، گزارش داده که جاسوس‌افزار پگاسوس دارای مجوز از شرکت ان‌اس‌اُو مستقر در فلسطین اشغالی است و از آن برای هدف قرار دادن گوشی‌های همراه متعلق به دو زن از نزدیکان «جمال خاشقچی» ستون‌نویس پیشین این روزنامه استفاده شده است؛ کسی که به دست عوامل سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ترور شد و هنوز از سرنوشت جسد او خبری نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس