کد خبر 1252027
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
پیگرد قضایی برای کاردینال ۹۱ ساله آمریکایی به دلیل تعرض جنسی

روزنامه آمریکایی گزارش داده که تئودور مک کریک، ۹۱ ساله به سه فقره تعرض جنسی و رفتار ناشایست با فرد بالای ۱۴ سال متهم شده است.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، تئودور مک کریک، کاردینال سابق کلیسای کاتولیک به اتهام تعرض جنسی به یک پسر نوجوان در دهه ۱۹۷۰ میلادی تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در سال ۲۰۱۸ با استعفای این کاردینال آمریکایی از مقامش موافقت کرده بود. بنا به نتیجه تحقیقات واتیکان تئودور مک کریک هم کودکان و هم بزرگسالان را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده بود.

بیشتربخوانید:

دادگاه آمریکا غول تجاوزگر هالیوود را بی‌گناه تشخیص داد

روزنامه بوستون گلوب گزارش داده است که تئودور مک کریک، ۹۱ ساله به سه فقره تعرض جنسی و رفتار ناشایست با فرد بالای ۱۴ سال متهم شده است. به این ترتیب او اولین کاردینال یا کاردینال سابق در تاریخ آمریکا است که به دلیل اذیت و آزار جنسی کودکان و نوجوانان تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

بیشتربخوانید:

ارتش اسرائیل غرق در بحران‌ فساد؛ افزایش فرار از خدمت اجباری زنان نظامی صهیونیست +فیلم

وکیل مدافع تئودور مک کریک گفته است که وی و و موکلش در انتظار رسیدگی به پرونده اتهامات و اظهارنظر در این مورد در دادگاه هستند. اسناد قضایی نشان می دهد مردی که در سال ۱۹۷۴ نوجوانی ۱۶ ساله بوده مدعی شده که به او تعرض شده است. وکیل مدافع این مرد در واکنش به تحت پیگرد قرار گرفتن کاردینال سابق کلیسای کاتولیک گفت: «قربانی سوءاستفاده جنسی برای گزارش آن به بازپرسان و پیگیری روند قضایی باید شجاعت زیادی از خود نشان دهد.»

تئودور مک کریک اکنون در ایالت میسوری زندگی می کند اما برای رسیدگی به اتهاماتش باید روز ۲۶ اوت (چهارم شهریور) در ایالت ماساچوست حضور پیدا کند.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۹ تئودور مک کریک را که سال قبل از مقام کاردینالی کناره گیری بود خلع لباس کرد. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که واتیکان از سال ۱۹۹۹ در جریان گزارش هایی مبنی بر رفتارهای «مساله ساز» تئودور مک کریک قرار گرفته بود. پاپ ژان پل دوم در سال ۲۰۰۱ تئودور مک کریک را به مقام کاردینال منصوب کرده بود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس