کد خبر 1251916
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
متجاوزان

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند تلاش ائتلاف متجاوز سعودی برای نفوذ به "الفازه" در جنوب الحدیده را به شکست بکشانند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، یک منبع نظامی یمنی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو تلاش ائتلاف متجاوز سعودی برای نفوذ به منطقه "الفازه" در جنوب الحدیده را دفع کردند.

یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۰ بار آتش‌بس در این استان را نقض کرده است.

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی ۹ بار دو بخش "رحبه" و "جبل مراد" و دو بار بخش صراوح در مأرب را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین منطقه الظهره در بخش "خب و الشعف" استان الجوف را بمباران کردند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس