کد خبر 1251891
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
دستگیری

مأموران کلانتری بانوان، راز تبهکاری‌های سریالی یک گروه ۸ نفری را برملا کردند.

به گزارش مشرق، زنان پلیس مشهد غوغا به پا کردند. این بار باند تبهکاران با پاتک زنان پلیس زمین گیر شدند. یک گروه ۸ نفری توسط زنان پلیس شناسایی و دستگیر شدند. زنان پلیس در عملیات ویژه راز این باند تبهکارانه را فاش کردند.

مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد با استفاده از منابع خبری خود به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد افرادی در قالب فعالیت باندی، اقدام به سرقت‌های سریالی موتورسیکلت و اوراق کردن آن‌ها می‌کنند.

مأموران در تحقیقات تکمیلی این پرونده و با استفاده از فهرست مجرمان سابقه دار پی به هویت متهمان برده و دریافتند که گردانندگان این باند سرقت‌های سریالی ۲برادر هستند.

پیگیری‌های این پرونده از سوی زنان پلیس کلانتری بانوان ادامه داشت تا اینکه ضابطان قضایی موفق به ردزنی یکی از متهمان در منطقه شهید رجایی مشهد شدند. همین سرنخ موجب شد تا مأموران در یک قدمی سارقان تحت تعقیب خود قرار بگیرند و طولی نکشید که مستندات به دست آمده، مجریان قانون را تا پشت در مخفیگاه این افراد هدایت کرد.

زنان پلیس با اخذ مجوز قضایی و همکاری تیم‌های انتظامی وارد عمل شدند و به این خانه مسکونی ورود پیدا کردند. در همان دقایق اول این عملیات غافل گیرانه، یکی از متهمان اصلی پرونده به همراه خواهرش و زنی جوان و فردی دیگر دستگیر شدند.

مرحله اول عملیات با موفقیت اجرا شده بود. ضابطان قضایی در کلانتری بانوان مشهد موفق به جلب ۴مهره از این باند سرقت‌های سریالی موتورسیکلت شده بودند. در ادامه این مأموریت مجریان نظم و امنیت شهری یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را که از سوی این افراد اوراق شده بود به همراه قطعات و لوازم اوراق شده موتور و یک عدد افشانه فلفل کشف و ضبط کردند.

پیگیری‌های پلیسی با دستگیری تعدادی از اعضای این باند سرقت ادامه داشت که دیگر متهم اصلی این پرونده در منطقه پورسینای مشهد شناسایی شد و در مخفیگاهش به دام افتاد. این فرد برادر سارق اصلی پرونده بود که با همدستی برادر، خواهر و ۲متهم دستگیر شده نقشه‌های سرقت خود را در خیابان‌های مشهد اجرا می‌کرده اند.

زنان پلیس کلانتری بانوان مشهد در بازرسی از مخفیگاه این متهم سابقه دار یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی اوراق شده را کشف کردند.

متهم به دام افتاده که دستش برای مجریان قانون رو شده بود به ناچار یکی از همدستان دیگر خود را که در زمینه سرقت و مال خری اموال مسروقه با او و برادرش همکاری داشت به مأموران معرفی کرد و طولی نکشید که مجریان قانون در عملیاتی ضربتی این فرد را هم در منطقه شهرآباد به دام انداختند.

ضابطان قضایی در بازرسی از مخفیگاه این فرد هم یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی که شماره پلاک انتظامی اش دست کاری شده بود را توقیف کردند. همچنین در ادامه بررسی این خانه مسکونی مأموران ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه را هم کشف کردند که به تازگی از سوی متهمان این پرونده سرقت شده بودند.

هفتمین متهم این پرونده که از قضا او هم در زمینه مال خری اموال مسروقه با مجرمان به دام افتاده همکاری داشت، شناسایی شد و دستگیری وی در دستور کار بانوان پلیس قرار گرفت. عملیات دیگری که منجر به جلب این فرد در مخفیگاهش شد و دست اقدامات مجرمانه او را برای قانون رو کرد.

زنان پلیس در بازرسی از مخفیگاه این فرد اگرچه اموال سرقتی کشف نکردند، اما او در همان دقایق ابتدایی تحقیقات به جرمش و همکاری با گروه برادران سارق اعتراف کرد. مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد همان طور که در این پرونده پیش می‌رفتند به سرنخ‌های جدیدتری دست می‌یافتند.

دستگیری هفتمین متهم پرونده موجب شد تا مأموران به سرنخ‌های دیگری از نقش داشتن یک مال خر دیگر اموال مسروقه دست یابند. این متهم، اما یکی از زندانیان زندان چناران بود که در نگاه اول نمی‌توانسته در زمان محکومیتش با این گروه همکاری داشته باشد.

تحقیقات پرونده ادامه داشت تا اینکه زنان پلیس دریافتند هشتمین متهم در زمانی که به عنوان مرخصی از زندان خارج می‌شده ضمن مراجعه به این گروه سارق موتورهای سرقتی آن‌ها را مال خری می‌کرده است.

این فرد برای اینکه دستش برای قانون رو نشود بعد از انجام نقشه شوم خود مجدد به زندان برمی گشته و از این طریق ردی از خود باقی نمی‌گذاشته است.

سرهنگ حسین دهقانپور فرمانده انتظامی مشهد گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی ضابطان قضایی در کلانتری بانوان مشخص شد که متهمان برخی از موتورهای سرقتی خود را به عنوان وسیله‌ای برای ارتکاب گوشی قاپی و زورگیری قرار می‌دادند و برای اینکه شناسایی نشوند شماره پلاک موتورها را دست کاری می‌کردند.

او افزود: در این عملیات ضربتی ۲۲ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، ۴دستگاه موتورسیکلت، لوازم و قطعات اوراق شده چند دستگاه موتورسیکلت دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کرده اند و هم اکنون این پرونده از سوی مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    7 1
    خانم ها تو هر زمینه ای وارد میشن عالی و مسئولیت پذیرترن
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 2
    فمینیسم پلیسی نداشتیم تو ایران که الحمدلله راه افتاد
  • GB ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    12 0
    اینا رو بعد از یک ماه ول نکنین!!!!!!!!!!!!!!!!!! جَری تر میشن. کلانتری رفتن شده واسه اینا آب خنک خوردن. عکساشون هم که یا شطرنجی هست یا پشتشون رو به دوربینه و قرار نیست ملت این جانوران رو بشناسن. مشهد نباید نا امن بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس