نویدکیا: روزهای سختی را پشت سر گذاشتم اما تجربه خوبی بود

محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت که در فصل جاری روزهای سختی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش مشرق، محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال سپاهان اصفهان مقابل استقلال در هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: فردا بازی هفته پایانی و سرنوشت‌ساز است. واقعیتش این است که شانس ما برای رسیدن به قهرمانی به نسبت رقیب کمتر است. دلم می‌خواست تیمم هفته به هفته بازی خودش را انجام دهد. تجربه خوبی بود که در این یک سال گذشت و البته روزهای سختی را داشتم.

وی افزود: فردا با استقلالی بازی داریم که با آمدن فرهاد مجیدی کیفیت بهتری پیدا کرد و در فاز هجومی فوق‌العاده است. آنها نشان دادند برای سال آینده رقبای بیشتری کنار هم خواهند بود. استقلال با حضور مجیدی گل‌های زیادی را به ثمر رساند و خیلی از بازی‌های در بیرون و داخل خانه را برده است. تیم ما نیز شرایط خوبی داشته است و فکر کنم بازی فردا سنگین و جذاب باشد. امیدوارم هر تیمی که بهتر و جسورانه بازی کند، برنده شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در واکنش شایعاتی که در مورد تیم‌های پیکان و استقلال برای تقابل با پرسپولیس و سپاهان مطرح می‌شود، گفت: خیلی به این موضوعات اعتقاد ندارم و هیچ وقت درباره آن صحبت نمی‌کنم، چون هیچ سرمربی و بازیکنی دلش نمی‌خواهد بازنده باشد یا تیمش ببازد. هر چهار تیم به خاطر شخصیت‌شان و بحث بازی جوانمردانه بازی خواهند کرد. ما تلاش‌مان را می‌کنیم بازی خوبی انجام دهیم و بقیه مسائل برای ما اهمیتی ندارد.

نویدکیا درباره اینکه چقدر شانس قهرمانی برای تیمش قائل است، یادآور شد: خیلی نمی‌توانم بگویم شانس‌مان زیاد است، چون قهرمانی دست ما نیست. این فصل تجربه خوبی برای من بود تا کارم را با دقت بیشتری انجام دهم و اینکه دیگر کار به روزهای آخر کشیده نشود. پرسپولیس شانس قهرمانی دست خودش است و شانس ما پایین‌تر. برای من مهم این بود که بازیکنانم هر هفته کار خودشان را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

اتفاق ویژه برای جواد نکونام در لیگ برتر

وی در مورد برنامه‌ریزی سپاهان برای نقل‌وانتقالات فصل آینده خاطرنشان کرد: برای فصل آینده برنامه داریم و با بیشتر بازیکنان صحبت کرده و به نتایجی رسیده‌ایم. خیلی به تغییرات اعتقاد ندارم. اوایل فصل بحث‌هایی پیش آمد که یکسری از بازیکنان را امیر قلعه‌نویی به سپاهان اضافه کرده است، در صورتی که خیلی به این مسائل اعتقاد ندارم. با باشگاه صحبت کردم که شاکله تیم حفظ شود. دو سه بازیکن ما به اروپا می‌روند و با بقیه نیز که هر کدام توافق شد ادامه می‌دهیم و این اتفاق نیفتد نفرات دیگری جایگزین خواهیم کرد. امیدوارم سازمان لیگ برنامه فصل آینده را بدهد. الان نمی‌دانم چقدر باید به بازیکنانم استراحت بدهم. این موضوع، مهمترین دغدغه من است. برایم مهم نیست قرار است بازی‌های هر هفته برگزار شود یا هر چهار پنج روز، اما اگر برنامه را بدهند، راحت‌تر می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند او ادبیات محترمانه‌ای را وارد فوتبال کرد و محمد مایلی‌کهن نیز مهمترین دستاورد لیگ را حضور نویدکیا دانست، گفت: مایلی‌کهن استاد من است و از ایشان ممنونم که به بنده محبت داشته است. سعی کردم منصفانه حرف بزنم و خیلی کار خاصی نکرد. دلم می‌خواهد واقعیت‌های فوتبال را بگویم. در خیلی از جاها از تیمم دفاع کردم، چون خوب بازی می‌کرد، اما در جاهایی که خوب نبود، آن را به بازیکنان انتقال دادم. من عامیانه حرف می‌زنم و چیزی را که درست باشد، می‌گویم. بازیکنان من را شناخته‌اند که اگر روز خوب‌شان باشند، راحت به آنها می‌گویم خوب بودید و اگر بد باشند، می‌گویم خوب نبودید. مشکلی بابت این موضوعات ندارم.

نویدکیا در پاسخ به این سؤال که در صورت قهرمانی یا عدم قهرمانی تیمش چه پیغامی برای هواداران سپاهان دارد، گفت: می‌دانم هواداران فوتبال در این یکی دو سالی که در ورزشگاه نبودند، چقدر برای‌شان سخت بود. هواداران سپاهان شاید در منازل‌شان روزهای سخت و پراسترسی را گذراندند. آنها خیلی از من حمایت کردند و تا جایی که در توان داشتم تلاش کردم تیم را به بهترین نحو اداره کنم و فکر می‌کنم تا حدودی موفق بودیم. اول کارمان بحث‌هایی مطرح شد و گفتند با این روش نمی‌توانی در فوتبال ایران جلو بروی و اگر با داوران و تیم‌ها بحث و دعوا نکنی، ضرر می‌کنی! به هواداران سپاهان گفتم دیدگاه من این است و اگر حس کردند نمی‌توانم با این دیدگاه کمک‌شان کنم، کنار می‌روم تا فنر دیگری بیاید. دلم می‌خواهد تا روزی که هستم، با این دیدگاه کار کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 0
    البته از این بابت که از ورزشگاه‌ها صدای فحاشی نمی آید، به راحتی از فوتبال ایرانی لذت بردیم.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    وقتی برای رسیدن به هدف ارزش هاتو زیر پا بذاری رسیدن به هدف هم تو را راضی نخواهد کرد... کاش مربی ها و بازیکن ها هم از این موضوع غفلت نکنند. به خاطر اینکه همه ی ارزش ها رد قربانی یه برد و باخت می کنیم پایه های زندگی رو ازبین می بریم و سالهاست که بازی پرسپولیس استقلال فقط جنگ خارج از زمین شده بدون اینکه فوتبال زیبا از بازی ببینیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس