کد خبر 1251877
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
عمران خان

نویسندگان کتابی درباره ماه‌های آخر ریاست «دونالد ترامپ» نوشتند: نخست وزیر پاکستان ترور «سردار سلیمانی» به دستور رئیس جمهور سابق آمریکا را بزرگترین اتفاقی توصیف کرد که در تمام عمر خود آن را دیده است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی زبان «نیوز» پاکستان با استناد به بخش‌هایی از کتاب نوشته دو روزنامه نگار نشریه «واشنگتن پست» گزارش داد که ترامپ در روزهای اقامت در کاخ سفید زمستانی از فلوریدا با نخست وزیر پاکستان پس از عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی سخن گفته است.

کتاب "من به تنهایی می‌توانم آن را برطرف کنم" (I alone can fix it) نوشته شده توسط «کارول لئونیگ» و «فیلیپ راکر» به آخرین سال ریاست ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اختصاص داده شده است.

کارول لئونیگ و فیلیپ راکر به نقل از سخنان ترامپ در این گزارش آوردند: رئیس جمهوری وقت آمریکا ترور فرمانده ارشد جمهوری اسلامی ایران را یک اقدام شگفت انگیز دانست و در مصاحبه خود به گفت وگو با نخست وزیر پاکستان نیز اشاره کرده است.

دونالد ترامپ افزود که با نخست وزیر پاکستان گفت وگو داشته و عمران‌خان به او گفته که ترور فرمانده ارشد ایرانی بزرگترین اتفاقی است که وی در تمام عمر خود آن را مشاهده کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پس از ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس به دست نیروهای آمریکا در خاک عراق، ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع فعلی، بر ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام یکجانبه و تهاجمی تاکید کرد.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت رژیم آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به عملیات تروریستی رژیم ترامپ روز ۱۸ دی ۱۳۹۸ دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه «عین‌الاسد» مقر نیروهای آمریکایی در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    30 10
    مارو ذلیل کردن ، پس چ شد انتقام؟
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      حاج قاسم در این سال‌ها 5 هزار تروریست آمریکایی و 7 تریلیون دلار و صدها هزار نوچه داعشی آمریکا و طرح های خاورمیانه جدید را از میان برداشت امیدوارم مختاری انتقام خودش را هم به زودی بگیرد
    • .... IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 1
      عین الاسد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! انتقام گرفتیم دیگه. البته در آینده با نابودی استکبار جهانی انتقام کامل میشه
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      حملات زیادی به نیروهای امریکایی شده نمیشه که جار زد ما داریم انتقام میگیریم
    • شاکی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      یادتون رفته که چند وقت بعد از شهادت سردارمون هواپیمای جاسوسی سیا را رو توی افغانستان به سقوط دادنش . طراح این ترور داخلش بود . به قول خودشون ایت ا... مایک . خود امریکایی ها هم باورشون نمیشد . هیچ دلیلی رو هم عنوان نکردن و بی سر صدا هم خبرش رو درز گرفتن و بعدش هم که .......
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    28 3
    حاج قاسم همیشه زنده هست
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    23 3
    لطفا اگر مقدور است این پیام را به سردار سرلشکر سلامی برسانید.سلام علیکم، ما در مقابل ترور قرن یعنی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هیچ نکردیم و ملت ایران اصلا حس خوبی ندارند. و انتظار انتقام سخت را هنوز در سینه نگه داشته اند.امیدوارم این انتظار در حرف متینگ و تریبون سخرانی باقی نماند. هر شب جمعه سردار ما را می کشند
    • سعید IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      4 1
      خطاب به 22:13، چرا می گی هیچ کاری نکردیم؟!!!!!! حمله به عین الاسد ، درسته انتقام سخت نبود، ولی سیلی محکمی بود ، متاسفانه برخی افراد در اظهارنظر تحت تاثیر سانسور شدید آمریکایی ها در مورد میزان تلفات و خسارات این حمله هستند و به حرفهای آنها استناد می کنند (شاید انتظار دارند که آمریکایی ها در مورد میزان خسارات و تلفات خود صادق باشند!!!!). بعد از آن ، هدف قرار گرفتن هواپیمای حامل چند مامور بلند پایه سیا در افغانستان که به کشته شدن همگی آنها منجر شد و مقامات آمریکایی هیچ گاه در مورد هویت آنها اظهارنظر نکردند. در چند ماه گذشته هم دو مقام نظامی آمریکا و اسرائیل که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند به طرز مشکوکی کشته شدند،حمله موفق به مقر موساد در اربیل عراق که به کشته شدن چندین مامور موساد انجامید هم ، طبق معمول مورد سانسور رسانه های غربی قرار گرفت.چندین حمله پیاپی مقاومت عراق به پایگاههای امریکا که خسارات و تلفاتی را به همراه داشت. درسته که انتقام سخت ، باید فراتر از اینها باشه، ولی حداقل ، در اظهارنظرت نگو که هیچ کاری برای انتقام انجام نشد.باید منطقی ، واقع بین و صبور باشیم ، انشاء الله انتقام سخت در موقع مناسب انجام خواهد شد.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      پاسخ ترور سردار، کشتن خود ترامپه تا سران کفر جهانی حساب کار دستشون بیاد .نه زدن عین الاسد اوتم بااطلاع قبلی ک برن جان پناه... مگه اونا یساعت قبل زدن سردار گفته بودن ک میخواهیم بزنیم واقعا بااین شیوه زدن پایگاه امریکا در عراق اصلا درخور توجه نبود دربرابر سردار ک حق حیات بگردن تشیع داره
  • مصطفی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    خداییش دولت انقلابی سرکار اومد. اگر انتقام سخت نگیریم دقیقاً هدف حکومت در آینده چیه؟ هر اتفاقی بیفته صرفاً تماشاچی باشه؟
  • محمد IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    4 0
    سلام بر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی .
  • IE ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    10 4
    حاج قاسم در شهادت خود هم آنها را شکست سختی داد. از بزرگترین حماسه ها شد.
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    دهها موشک؟
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 0
    خداوند چه خوب انتقام شهید سلیمانی رو از این تروریست نجس گرفت ولی ما هیچ کاری نکردیم. ترامپ زنازاده هر نفسی که بیرون میده دنیا رو آلوده میکنه باید زودتر بره زیر خاک.
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    4 0
    من شک ندارم خیانت دولت بنفش منجر به شهادت حاج قاسم شد وگرنه یانکی ها عمرا جرات این کار رو نداشتن همچنین خیانت حسن روحانی در سرنگونی هواپیمای مسافر بری مشهوده
  • شهروند ایرانی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    ایران نباید انتقام ازشخص ترامپ ووزیر خارجه نامردش رافراموش کند هردو راباید درکیسه کنند وهمراهمس علینژد ملعون بیاورند اینجا دردادگاه محاکمه کنند وبکشندشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس