چین

بانک مرکزی چین برای تقویت بازارهای مالی به دنبال ۳ روز متوالی سقوط بازارهای سهام و اوراق این کشور، ۳۰ میلیارد یوآن (معادل ۴.۶ میلیارد دلار) نقدینگی به بازارها تزریق کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سوزچاینا مورنینگ پست، بانک مرکزی چین برای تقویت بازارهای مالی به دنبال ۳ روز متوالی سقوط بازارهای سهام و اوراق این کشور، ۳۰ میلیارد یوآن (معادل ۴.۶ میلیارد دلار) نقدینگی به بازارها تزریق کرد.

بانک مرکزی چین این اقدام را به وسیله قراردادهای ۷ روزه بازخرید اوراق قرضه بانک‌های تجاری این کشور انجام داده است. طبق این قراردادها بانک مرکزی اوراق قرضه ذخیره بانک‌های تجاری را از آنها خریده و به آنها پول نقد پرداخت می‌کند تا به این ترتیب میزان نقدینگی در گردش سیستم مالی این کشور تقویت شود، اما بانک مرکزی با این بانک‌ها قراردادی امضا می‌کند که همین اوراق را در موعد مشخصی در آینده با نرخ سود مشخصی به آنها باز پس بفروشد.

این اولین دخالت مالی بانک مرکزی چین با مقداری بزرگ‌تر از ۱۰ میلیارد یوآن از ۳۰ ژوئن تا کنون است.

کارشناسان این اقدام چین را گامی برای آرام کردن بازارها پس از تشدید سخت‌گیری‌های نظارتی پکن بر روی شرکت‌های تکنولوژی و اینترنتی می‌دانند که در روزهای اخیر موجب شده بود نوسانات شدیدی در بازارها اتفاق بیافتد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس