معاون

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند، گفت: موج پنجم کرونا گستردگی بیشتری دارد.

به گزارش مشرق، دکتر قاسم جان‌بابایی در بازدید از برخی بیمارستان‌های استان مازندران با اشاره به گستردگی موج پنجم کرونا در مقایسه با موج های قبلی اظهار داشت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شمار بستری‌شدگان سرپایی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است، افزود: تقریبا ۸۰ درصد مراجعه‌کننده ها با یک درمان موقت و سرپایی راهی خانه‌هایشان می‌شوند.

وی بیان اینکه کمبودهایی در برخی زمینه‌ها  وجود دارد، تصریح کرد: ‌در این زمینه یکی از کارهایی که انجام دادیم بستری موقت‌ها را زیاد کردیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: مردم نگران تخت نباشند چرا که دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس نیازشان تخت‌ها را بلافاصله اضافه می‌کنند، مهم این است مردم کمک و همراهی کنند تا رفت و آمدها و تجمعات خانوادگی و عروسی‌ها متوقف شود.

‌جان‌بابایی افزود: هر چه تعداد تخت‌ها زیاد شود اما مردم توجهی به رعایت پروتکل‌ها نداشته باشند مطمئن باشید همه جا تخت کم می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد مریض‌های بدحال با وجود افزایش مراجعه‌کنندگان بیماری کرونا به همان اندازه اضافه نشد و میزان مرگ و میر گرچه همین‌قدر که هست قابل جبران نیست ولی به تناسب افزایش تخت‌ها و بستری‌ها بالا نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت دلیل آن را مراجعه زودهنگام مردم به مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: بیمارانی که زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند زودتر از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شود و این امر می‌تواند وضعیت بیماری را متوقف کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    با اين اوضاع وخيم چجوري ميخواهيد مدارس رو باز كنيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس