کد خبر 1251847
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
ازبکستان

دولت ژاپن برای توسعه کارآفرینی زنان در روستاهای دورافتاده ازبکستان به این کشور معادل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کمک بلاعوض اختصاص می‌دهد.

 به گزارش مشرق، دولت ژاپن برای توسعه کارآفرینی زنان در روستاهای دورافتاده ازبکستان به این کشور معادل  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کمک بلاعوض اختصاص می دهد. این طرح توسط وزارت حمایت از محله با همکاری بانک جهانی اجرا می‌شود.  

وزارت حمایت از محله و خانواده ها در تاریخ ۲۷ ژوئیه با همکاران بین المللی یک قرارداد کمک بلاعوض برای اجرای طرح «توسعه امکانات اقتصادی زنان روستایی ازبکستان» را امضا کرده است.

دولت ژاپن از طریق بنیاد توسعه اجتماعی(JSDF)  برای این اهداف بیش از معادل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کمک بلاعوض اختصاص می دهد. این طرح در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ میلادی با همکاری بانک جهانی در روستاهای دورافتاده استان های «جزخ» و «فرغانه» اجرا خواهد شد.

این طرح به حضور «رحمت محمداف» وزیر حمایت از محله و خانواده ها، «مارکو مانتاوانلی» رئیس نمایندگی بانک جهانی در ازبکستان و «یوشینوری فوجیاما» سفیر ژاپن در تاشکند به امضا رسیده است.

هدف از اجرای این طرح افزایش مهارت کارآفرینی زنان روستاهای دوردست این کشور، تامین اشتغال و توسعه امکانات اقتصادی خانواده ها آنان می باشد.

این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود. در مرحله اول ۳۵۰۰ نفر زن در زمینه های سواد مالی و مهارت های کارآفرینی آموزش می بینند. در مرحله دوم شرکت کنندگان می توانند در زمینه های مختلف ۳۵۰ طرح بازرگانی را اجرا کنند. یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای این تخصیص می شود.

هم اکنون در ازبکستان ۱۰ شرکت مشترک از جمله یک شرکت با صد درصد سرمایه سرمایه گذاران ژاپن در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارایه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، داد و ستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می‌کنند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲۶ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این ۲ کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    داره به گدا صدقه میده!!!!
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      0 0
      اذربایجان هم به ایران دو میلیون دلار کمک بلاعوض کرده بود اینجوری باشه شما هم گدا هستید
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    سیصد هزارتا هم شما اضافه کردی خخخخ
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    زبانهای ترکی و ژاپنی به همراه کره ای مغولی منچو 11 هزار سال قبل زبان واحدی بودند که در ان زمان ژاپنی ازین شاخه جدا شد و 7 هزار سال قبل کره ای و 4 هزار سال قبل مغولی ازین شاخه زبانی منشعب و زبانی واحد شدند ژاپنیها خود را با ترکها هم قوم میدانند و در مناسبات سیاسی همیشه هوای انها را دارند اقوام تورکیوت {هانها به تورکها تورکیوت میگفتند و چون ر تلفظ نمیشد توکیو مینامیدند} وارد جزایر ژاپن شدند و بومیان آینو را شکست داده و توکیو را به افتخار قوم خود بنیان نهادند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    کشتن خودشونو با این پول به هر نفر یه آدامس هم نمی رسه
  • متین IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    این انسانیته کامله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس