کد خبر 1251844
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
گذرگاه

وزیر کشور اردن خبر داد که قرار است گذرگاه «نصیب» در مرز با سوریه از صبح روز یکشنبه آینده (10 مرداد) بازگشایی شود.

به گزارش مشرق، «مازن الفرایه» وزیر کشور اردن با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که مقدمات بازگشایی گذرگاه مهم مرزی این کشور با سوریه فراهم شده است.

روزنامه القدس العربی به نقل از الفرایه گزارش داد، قرار است گذرگاه «نصیب» از صبح روز یکشنبه آینده (۱۰ مرداد) بازگشایی شود.

وی خبر داد، اقدامات جدیدی نیز در این زمینه صورت گرفته است که شامل لغو عوارض حمل‌ونقل کالا و مسافران است و کامیون‌های سوری نیز خواهند توانست از اردن به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کنند.

این وزیر اردنی تأکید کرد، به تبعه‌های مختلف اجازه داده خواهد شد به سوریه سفر کنند و دیگر نیازی به کسب موافقت قبلی از اردن نیست.

الفرایه تصریح کرد، اتوبوسها نیز این امکان را دارند که به سوریه رقت و آمد کنند و کامیونهای ترانزیت نیز می‌توانند از سوریه به عربستان سعودی بروند؛ به شرط اینکه در سامانه «توکّلنا» عربستان سعودی که درباره تزریق واکسن کروناست، ثبت نام کنند.

وزرای خارجه اردن و سوریه سه‌شنبه گذشته در جریان یک تماس تلفنی، مسئله تسهیل در عبور و مرور کامیونها و اتوبوسهای مسافربری بین دو کشور را بررسی کردند.

ماه پیش نیز، یک هیأت از اتاق بازرگانی سوریه با اعضای اتاق بازرگانی اردن دیدار و رفع موانع تجاری بین دو کشور را بررسی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس