واکسیناسیون گروه‌های هدف تا یک یا دو ماه آینده تمام می‌شود

معاون کل وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون گروههای هدف تا یک یا دو ماه آینده تمام می شود و بعد واکسیناسیون مردم عادی که هیچ مشکلی ندارند و سن بالا هم نیستند آغاز می شود.

به گزارش مشرق، دکتر ایرج حریرچی امروز در حاشیه آغاز واکسیناسیون اساتید دانشگاه آزاد در محل واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته رکورد ۴۳۵ هزار واکسیناسیون حاصل شد و ۳ روز است که بالای ۴۰۰ هزار دوز در هر روز تزریق می‌شود.

وی گفت: عدد روزانه واکسنی که هدف‌گیری شده حدود ۵۸۰ هزار دوز است که به یک درصد جمعیت یعنی ۸۰۰ هزار نفر تزریق شود.

حریرچی افزود: از امروز ۷ مردادماه اساتید دانشگاه‌ها، معلمین، خبرنگاران، زندانیان و بیماران پرخطر شروع می‌شود و گروه‌های دیگر شامل بانک‌ها، حمل و نقل عمومی و مشاغل پرخطر تحت پوشش قرار می‌گیرند. با کمکی که سایر سازمان‌ها خصوصاً بسیج، ارتش و سپاه به مجموعه وزارت بهداشت داشته‌اند سرعت واکسیناسیون بسیار بالاتر رفته است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: با استفاده از توان بالای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح دانشکده‌های پرستاری این دانشگاه و همچنین دانشکده‌های پیراپزشکی این دانشگاه در اقصی نقاط کشور توافق شده که ۳۰۰ مرکز تزریق واکسیناسیون ایجاد کنند تا در کنار مراکز تجمیعی واکسیناسیون باری حدود ۱۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار واکسینه را از ما کم کنند.

حریرچی گفت: امیدواریم با کمک سازمان‌های مختلف و هماهنگی وزارت بهداشت بتوانیم اصلی‌ترین و با اولویت‌ترین کار اجرایی وزارت بهداشت که همان واکسیناسیون علیه کرونا است را به سرانجام برسانیم تا شرایط بازگشت به زندگی عادی را برای مردم ایجاد کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: یک خواهش مهم و بسیار تاثیرگذار هم دارم و این است که اکنون واکسن موجود است و سیستم واکسیناسیون نیز تقریباً به خوبی در حال اجرا است و مشکل اصلی این است که در برخی از مناطق و برخی از گروهای سنی و قومی استقبال مناسبی از واکسیناسیون صورت نگرفته، برخی از رده‌های سنی و برخی از گروه‌های قومی تنها حدود ۳۰ درصد از واکسیناسیون استقبال کردند.

حریرچی تصریح کرد: به نظر من مهمترین امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت مدنی و اجتماعی این است که همدیگر را برای زدن واکسن توجیه کنیم. همین که با اطمینان خاطر و مستند در مبانی علمی اعلام می‌کنم که تنها راه موثر مقابله با بیماری کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: تاثیری که واکسیناسیون در کشورهای مختلف و همچنین در کشور خودمان مشاهده شده این است که میزان مرگ و میر را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش داده و میزان بستری در بیمارستانها و آی سی یوها نیز بسیار کاهش یافته است.

وی گفت: مردم به شایعات درباره واکسن توجه نکنند. دشمنان ما و شبکه‌های معاند برای همین موضوع هم هدف‌گذاری کرده‌اند. به ظاهر دلسوزی می‌کنند اما به انتشار شایعه در این زمینه می‌پردازند مردم از ما به عنوان فرزندان خودشان بپذیرند که واکسن‌ها کاملاً موثر و ایمن هستند.

وی افزود: واکسیناسیون گروه‌های هدف تا یک یا دو ماه آینده تمام می‌شود و بعد واکسیناسیون مردم عادی که هیچ مشکلی ندارند و سن بالا هم نیستند آغاز می‌شود.

حریرچی درباره اعتراضات به برگزاری آزمون ارشد اظهار داشت: واقعیت این است که در همه جای کشور مردم خرید و سفر می‌روند اما موقع آزمون که می‌شود، کرونا مطرح می‌شود. در کنکور سراسری که پیچیده‌تر از ارشد بود، آزمون برگزار شد.

وی درباره بازگشایی دانشگاه‌ها با توجه به واکسیناسیون گفت: شرایط دانشگاه با مدرسه متفاوت‌تر است و مسئله خوابگاه را نیز باید مد نظر قرار گرفت. اما به این سمت حرکت می‌کنیم که حداقل مقاطع ارشد و دکتری را واکسینه کنیم و پس از آن با واکسیناسیون دانشجویان در مقاطع پایین‌تر آموزش حضوری برقرار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حمید IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    بجای این تکرار مکرر بهتر نیست اعلام کنید که این گروهای جدید به چه طریقی برای دریافت واکسن اقدام باید کنند؟ مثلا دانشجویان دکتری و اسانید آیا باید طبق روال پیش درسایتی ثبت نام کنندتا پیامک ارسال شود یا نه مراجعه و ارائه کارت شناسایی؟
  • ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    همه کشورها با آغاز واکسیناسیون رو به بهبود می روند ولی ما هر روز بدتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس