کد خبر 1251672
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
جلود: ۲ ستاره ایرانی را از دست دادیم/ دوپینگ نداشته باشیم، وزنه برداری در المپیک می ماند

دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: دو وزنه بردار ایران اگر سهمیه می گرفتند قطعا برای مدال طلا رقابت می کردند.

به گزارش مشرق، وزنه برداری جهان درگیر حواشی و اتفاقات مختلفی است نه رییس دارد و نه اساسنامه. حضورش در المپیک پاریس هم بر لبه تیغ قرار دارد. در این شرایط انتقادات زیادی هم به نحوه کسب سهمیه المپیک وارد بود که همین سیستم باعث شد سهراب مرادی  و کیانوش رستمی شانس حضور در المپیک توکیو را از دست بدهند.

با توجه به این اتفاقات، گفتگویی را با محمد جلود دبیر کل فدراسیون جهانی وزنه برداری انجام داد که در ادامه این گفتگو را می خوانید:

*وزنه برداران زیادی نگران آینده این رشته هستند که در المپیک بعدی هم حضور دارد یا نه. چه اقدامی در مورد حفظ این رشته در المپیک انجام گرفته است؟

ما داریم سخت کار می کنیم تا اساسنامه را به تایید برسانیم. امیدواریم در این المپیک هیچ دوپینگی نداشته باشیم. اگر دوپینگی نداشته باشیم و اساسنامه مان تایید شود ۱۰۰ درصد وزنه‌برداری در المپیک باقی می ماند.

 *فدراسیون جهانی در این مدت در مورد کنترل دوپینگ موفق بوده است؟

قطعا. امسال شش مسابقه برگزار کردیم و حدود ۱۳۰۰ وزنه بردار شرکت کردند که تنها یک مورد دوپینگ مثبت از آذربایجان داشتیم و آسیا، آفریقا و پان آمریکن هیچ دوپینگ مثبتی نداشتند که نشان می دهد در کنترل دوپینگ در مسیر درستی هستیم.

*وزنه برداران بزرگی از جمله سهراب مرادی و کیانوش رستمی در المپیک توکیو غایب هستند، نبود آنها به چشم می آید؟

در این المپیک دو وزنه بردار بزرگ و ستاره به نامهای سهراب مرادی و کیانوش رستمی غایب هستند که دلیل آن از دست دادن مسابقات گزینشی در دوره دوم بود. اگر آنها گزینش می شدند قطعا الان برای مدال طلا مبارزه می کردند.

بیشتر بخوانید:

موفقیتی که برای اولین بار در وزنه‌برداری ایران رقم خورد

*فدراسیون جهانی به هیچ عنوان نمی توانست امتیاز مسابقات سوئیس را برای کیانوش رستمی لحاظ کند؟

متاسفانه خیر. چون در زمان مقرر، حضورش را اعلام نکردند و فرایند قانونی اعلام اسامی را طی نکرد.   کیانوش در حالی به مسابقات سوئیس آمد که در لیست اولیه و حتی لیست نهایی اسمش رد نشده بود بنابراین امکان حضورش در مسابقات، طبق قوانین نبود و امتیازاتش محاسبه نشد. اگر حساب می شد او الان می توانست سهمیه داشته باشد. از نظر من این یک اشتباه و غفلت اداری بوده است. اگر او در تایلند اوت نکرده بود،   ۱۰۰درصد سهمیه می‌گرفت. اما در نهایت ما دو ستاره از ایران را از دست دادیم.

*انتخابات فدراسیون جهانی حتما در ماه اکتبر برگزار می شود؟

 فکر می کنم در نوامبر یا دسامبر برگزار شود. چرا که نیاز است اساسنامه را در اواخر آگوست در قطر نهایی کنیم. سپس ۹۰ روز زمان می برد تا اساسنامه جدید و کاندیدا ها را معرفی کنیم و سپس انتخابات را برگزار کنیم.

*چه زمانی سیستم کسب سهمیه المپیک پاریس و اوزان جدید را اعلام می کنید؟

 بعد از المپیک توکیو باید یک سیستم گزینشی جدید داشته باشیم چرا که سیستم فعلی پیچیده است. از طرفی  نیاز است که اوزان جدید داشته باشیم چرا که المپیک بعدی پنج وزن در زنان و پنج وزن در مردان خواهیم داشت بنابراین پس از توکیو به سرعت کار را برای معرفی اوزان جدید و گزینشی جدید شروع می کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    12 0
    اینهمه رشته های مزخرف در المپیک هستند اونوقت دنبال حذف وزنه برداری اند؟ سه چهارتا کشور تمام مدالها رو بین خودون تقسیم میکنن با همین رشته های عجق وجق
  • مادربچه هاومعلم مدرسه NL ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    کیمیا علی زاده بدون کسب سهمیه المپیک در مسابقات شرکت کرد، حتی بیش از تعداد قانونی که شانزده نفربود، اورا هرطوربود در مقابل نماینده ی قانونی ایران قراردادند،المپیک یعنی ملعبه صهیونیرم،مدال نقره ی سعیدملایی مونگل،ناداوری داوراکراینی در شمشیربازی و....لعنت خدابربرگزارکنندگان صهیونیست المپیک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس