آمریکا

«اسکات گاتلیب»کمیسر سابق سازمان غذا و داروی آمریکا پیش‌بینی کرد این کشور احتمالاً چند هفته دیگر با بدترین خیزش کرونا از نوع دلتا مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، دکتر «اسکات گاتلیب» کمیسر سابق سازمان غذا و داروی آمریکا امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد ممکن است این کشور در طی چند هفته با بدترین خیزش کرونای دلتا مواجه شود.

وی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا اعلام کرد: نکته اساسی این است که واکسن شما را در برابر عفونت نفوذناپذیر نمی‌کند. برخی افراد حتی پس از واکسیناسیون هم دچار ابتلای خفیف و بدون علائم شده‌اند.

گاتلیب در ادامه گفت: تصور من این است که بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم با نوع دلتا درگیر هستیم. فکر می‌کنم در دو یا سه هفته دیگر وارد این موج خواهیم شد.

وی افزود دستورالعمل‌های جدید از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا تاثیر ناچیزی بر سلامت عمومی خواهد داشت و مقام‌های فدرال باید در عوض بر پیام‌رسانی هدفمندتر در زمینه راهنمایی برای مناطق پرخطر تمرکز کنند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در این کشور روز سه‌شنبه دستورالعمل جدیدی را منتشر و به مردم توصیه کردند آمریکایی‌های واکسینه شده هم در فضاهای بسته و شلوغ در بخش‌های خاصی از این کشور که نوع دلتا باعث افزایش عمده موارد ابتلا شده ماسک بزنند.

گونه دلتا در حال حاضر منشأ اغلب موارد ابتلا در آمریکا و تقریباً کل ابتلاها در افراد غیرواکسینه در این کشور است.

پیش از این دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس سازمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت ایالات متحده در مخمصه‌ افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا به دلیل شمار آمریکایی‌های واکسینه نشده گیر افتاده است.

در روزهای گذشته «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هم درباره افزایش مبتلایان به کرونای دلتا ابراز نگرانی کرده بود.

 روزنامه «واشنگتن پست» روز جمعه در گزارشی نوشت هفت ماه پس از شروع اولین دوزهای واکسن کرونا در آمریکا، شیوع گسترده این بیماری، کادر درمان و مقامات محلی را به مرز استیصال رسانده است. در این گزارش آمده است، میلیون‌ها آمریکایی همچنان از دریافت واکسن امتناع می‌کنند و این مسئله، شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه دلیل امتناع مردم از واکسن زدن را بی‌اعتمادی به دولت عنوان کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    اهریمن صفتان با تکثیر و انتشار ویروسهای خطرناک سعی میکنند جهان را در بحران کامل فرو ببرند و استفاده های سیاسی و اجتماعی را دنبال میکنند. لعنت الله علیهم اجمعین
  • رهام حسامی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    کرونا در کشور ما مهار شده و کل مبتایان موجود نمیدونم 40000 نفر نرسه ولی در امریکا روزی 5000 کشته و حدود یک میلیون مبتلا میده.تازه واکسن اونها ادم مبتلا میکنه ولی ایرانی سریع خوب میشی و دیگه مبتلا نمیشی ولی چرا امریکا این ویروس تولید کرده .فکر میکنه ملت ایران با ویروس عقب نشینی میکنند .بیچاره ما که داروشو ساختیو و گرباگیر مردم خودت شده البیته مردم امریکا برای دولت ان ارزش ندارند .و البته چین هم به خاطر دعوای اقتصادی با امریکا میاد نوع جهش یافته تولید میکنه ومیگه من کلا 4000 کشته دادم میشه یک کشور میلیاردی 4000 و هند چند صد هزار و یا بقیه جاها ولی چین خبیث و امریکای جنایتکار و روسیه و انگلیس خائن بزودی دچار نوع بدتر ویروس میشن .من نه از امریکا بلکه از چین و روسیه هم بدم میاد اونها هم خبیث هستند .من فقط ملت و کشور خودم همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس